tisdag 6 oktober 2015

Rocking Horse Ranch

Helgen som passerade har varit lite "crazy" för hela familjen. Jakob var på Bar Mitzva party för en kille i sitt fotbollslag i lördags och på sin första konfirmationsträff i svenska kyrkan inne på Manhattan i går (söndag).
Johan hade fullt upp med att serva Jakob och packa för igår (söndag) åkte han hem till Sverige för att jobba i nästan två veckor.

Jag och Alva har varit iväg med hennes girlscouts tjejer och deras mammor uppe i New York state på Rocking Horse Ranch hela helgen (fredag-söndag). En resort med där allt ingick, aktiviteter och mat dygnet runt...





På fredagen när vi kom upp hann de med Bingospel, bad i vattenlandet, någon komedi föreställning och så middag naturligtvis. Å denna mat, högt och lågt och supergod :-)

Efterrättsbordet...

Naturligtvis måste det finnas en chokladfontän 

Var väl i säng framåt midnatt, efter en lång skolvecka med mycket läxor och aktiviteter. Delade rum med en mamma och hennes dotter, vilket är Alvas bästa vän. Så det funkade superbra, inget snarkande varesig från henne, mig eller töserna.

Klockan 7 på lördagsmorgonen ringde klockan, halv dassigt väder ute. Efter frukosten var det då dags för att rida, även för oss mammor. Några tjejer och mammor bangade ur men jag hoppade upp på denna häst som ingeting..... eller rättare sagt skumpade omkring och kände mig alldeles obekväm med att inte riktigt ha full koll på allt, alltså dessa hästar var superstora och envisa så det var att ta i med hårdhandskarna.
Jag tänkte väl att det här är en baggis, jag menar jag har ju varit med Alva i stallet och kring hästar sen hon var 5 år men man kan allting perfekt och är superduktig och orädd när man är bredvid på marken eller läktaren men man är inte lika kaxig uppe på hästryggen kan jag lova.
Allt gick i alla fall bra tom för mig.

Tack gode gud för trappan ;-)

Alva till vänster med sin egen svarta ridhjälm

Alva och Hannah




Vi hann även med en massa andra aktiviteter såsom, häst och vagn tur, kolla när de skodde hästarna, bad igen, på kvällen efter middagen var det dags för besök i Ghost town. Aningen läskig även för oss vuxna. Och sen var det "Halloweenparty" med disko, även där var jag delaktig och utklädd. Jättekul dag men supertrött på kvällen, somnade väl kring midnatt även denna kväll.






Det var kallt på kvällen när vi var i spökstaden

Gravstenar och äckliga skelett

Alva har målat sin mun på hakan....


Jag och Alvis:-)


Söndagen sken solen från en klarblå himmel. Töserna paddlade kajaker, trampbåtar, studsade och hängde i hoppselar, klättrade på klätterväggen, Alva och 4 tjejer till tog ytterligare en ridtur men jag var mkt nöjd med min insats igår så jag avstod....

Solen sken på söndagen

De hade kameler, zebror och några konstig tjurar/kossor där också

Stilen på ranchen gick i cowboy tema naturligtvis




Häst och vagn tur

Trampbåtar, Emma, Alva och Hannah

Ridning nummer 2, Olivia, Alva och Sofia

Lycklig tjej!!!!



Hopp och studs...

Volter



Klätterväggen, inte bästa skorna för klättring....

På eftermiddagen efter lunchen åkte vi hemåt och svängde förbi Ridgewood för att hämta upp Jakob som fick skjuts av en annan svensk familj tillbaka från kyrkan. Johan hade redan stuckit till flygplatsen när vi kom hem så det var bara att gör middag och förbereda för nästa vecka....

Härlig helg med många nya minnen!!

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar