måndag 4 augusti 2014

Varmt och skönt

Varmt på natten, varmt ute och varmt i hjärtat!
Känns skönt att vi är samlade igen alla fyra.

Idag stod det bla läkarbesök med barnen på min " att göra lista" en läkarundersökning inför att få börja skolorna.
Själva besöket gick toppen men när vi åkte hemifrån låste vi oss naturligtvis ute... Vilket resulterade i ett besök hos Stuart som är vår " fastighetsskötare" och låna en nyckel. Och den resan blev inte den lättaste, envis som jag är så vill jag gärna köra utan GPS. Skam den som ger sig efter både en, två och tre extra svängar hade vi både fixat nyckeln och lämnat tillbaka den.
Visst finns det stunder då jag verkligen använder GPS men jag vill gärna lära mig området, det är väldigt lätt att bli lite för lat annars + att tillslut har man inget grepp på läget.

Alva gjorde inköp av frimärken på posten, helt på egen hand och med lyckad framgång.
Efter diverse andra inköp blev det ännu ett dopp i poolen och när Johan kom hem åkte vi iväg för att äta lite Sushi. Stället vi siktat in oss på var stängt så vi fick åka på jakt efter ett annat ställe. Vilket vi gjorde och tjejen som tog emot och välkomnade oss på  restaurang Hanami sa till Alva och Jakob: oj, vad ni har vuxit. Först fattade vi ingenting men sen visade det sig att vi var tillbaka på samma Suchi restaurang som vi var på under vår Previsit resa i april. Och visst har barnen vuxit men att de kom ihåg oss, är det bra eller dåligt?!?
De visst precis vilka vi var, var vi suttit, och att vi var från Sverige. Tydligen utmärker vi oss mer än vad vi tror....
I alla fall vi fick jätte god mat och suveränt bra service. Vilket gör att vi kommer med största sannorlikhet åka dit igen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar