onsdag 27 augusti 2014

Livräddning och kompishäng

Har precis varit och lämnat Alva på sin "naturecamp" i Closter. Jakob fick också följa med idag för det var syskondag som skulle avslutas med ca 500 vattenballonger....det känns som om det kan bli ganska blött i bilen på väg hem sedan...




En gammal sköldpadda som bor på Campen
Föreläsning om spindalar och deras väv

Minkar har de gott om...

Så undertiden har jag fått mina första 3 timmar för mig själv:-) jippi!!
Passade på att åka upp till ett gym som jag har fått rekomenderat för mig. Och det var superfint och jätte fräscht och med största sannorlikhet börjar jag där nästa fredag när barnen har börjat skolan! Skall ju försöka ta mig i kragen och träna ordentligt, nu har jag ju inte så många andra måsten och ursäkter när jag har hela dagarna för mig själv:-)




Häromdagen var ju Jakob med några kompisar vilket resulterade i att vi bjöd hem dem till oss igår på lite poolparty med middag och mingel. Det vämer mitt hjärta väldigt mycket att se att de redan har hunnit få kompisar.



Här finns ganska många djur i vårt närområde, har en kanin/hare som bor på vår baksida. Kalkoner och rådjur strövar fritt på våra närmsta gator i området. Igår räddade vi en liten jordekorre som hade trillat i vår pool. Fick ringa efter ett företag som kom och hjälpte till att se så den var OK efter att vi plockat upp den med håv ur poolen. Och det var den, lyckligtvis!!





I förmiddags innan jag körde dem till "naturecamp" var det  rundturer på barnens skolor för alla som var nya. Vi var de enda som inte var amerikaner...och jag kan ju säga som så att vi utmärkte oss ganska mycket, vi har alla tre ljust hår och är långa.
Alva kommer börja 5th grade på Roberge Elementary School och Jakob i 7th grade på Holdrum middle School, båda skolorna ligger i vårt samhälle så det är inte speciellt långt dit, ca 2 km.

Alvas skola

Alvas gympahall/matsal
Lagom trista korridorer, Alvas skola...

Alvas rektor.

Rundturen på Jakobs skola, långa korridorer

Jakob var den enda som skulle börja i 7th grade, resten skulle börja i 6th grade

Jakobs skola, Holdrum Middle school.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar