söndag 24 augusti 2014

KRIS!!!!

Efter hysteriskt många poolbesök för Alva så har nu hennes långa blonda hår blivit GRÖNT!
Och jag kan ju säga som så att hon är inte speciellt glad. Har googlat på hur man får bort det gröna ur håret och funnit att de kan hjälpa med bikarbonat, ketchup eller allra helst Askorbinsyra.

Inga probelm sa jag till Alva jag har ju hela mitt skafferi med mig och alla mina kryddor och naturligtvis har jag bikarbonat med mig. Sagt och gjort vi började tvätta med bikarbonat, men vad hände?? Nästa ingenting!! Hon är fortfarande grön i håret....
Ketchup bara vägrar hon ta i håret, och jag kan ju förstå hennes känsla för det stod någonstans att man kan få lite orange ton på håret... Som om det nu vore bättre....

Askorbinsyra har jag inte med mig, bara citronsyra och vinsyra (som jag brukar använda när jag gör flädersaft)
Så på jakt i detta land efter "Ascorbic Acid". Finns ingenstans hittills, har varit inne på X antal affärer och frågat och alla skakar på huvudet. Var precis inne på ett apotek och de sa att visst har vi det i :-) i tuggumi form.... Skulle allt se bra ut;-)

Så hittills har vi inte kommit någon vart, tänkte prova med lite citronsyra och pressad citron i kväll och se om det kan hjälpa...

Håll tummarna!!

Jakob är i alla fall lycklig :-), han är bortbjuden på en liten kompis träff just nu med 2 killar och 2 tjejer som också skall börja i 7th grade. Vi får väl höra om några timmar hur den träffen var:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar