lördag 9 februari 2019

Vinprovning

Johan åkte en snabb tur till charleston denna vecka. Flög söderut på tisdagen och hem igen på torsdagen. Det kommer bli mycket resande nu framöver för hans del.

I tisdags hade vi en helt underbar dag här i Rivervale. Det var strålande solsken och över 20 grader varmt. Så skönt att kunna promenera med hundarna i bara en tröja.
Men tyvärr dröjde det inte många dagar innan jag var tillbaka i mössa och vinterjacka igen. Jag håller på att bli tokig. Jag vill att våren skall komma nu. Klarar inte mer kyla.

Harry var hos sin frisör i torsdags och vilken skillnaden det blir när han klipper sig. Från att se ut som en vildhund till en mycket välvårdad gosig hundvalp.

Igår kväll var jag och Johan på vinprovning. Vi var tillsammans med två andra par hembjudna till Joanette och Marco. Vi skulle ta med oss två vinflaskor per par ( dvs totalt 8 flaskor vin...) som vi skulle presentera och berätta en historia kring. Och så hade vi en vinprovning med doft, smak och lukt.
Jag hade valt att köra hem så jag fick göra på traditionellt sätt och smutta, spotta ut och tömma ut resten i en "spottkopp".
Men så mycket man lär sig om vinerna och vad man kommer på att man absolut inte gillar. Det fanns viner från Frankrike, Kalifornien, Chile osv.
Vi hade all installerat appen Vivino, vilket verktyg. Så mycket man lära sig om viner från den appen och man kan se alla andras tankar om vinet också. Kan verkligen rekommenderas att använda den appen.








Det börjades med Champagne och sedan 8 flaskor vin på 8 personer....












Mycket trevlig och lärorik kväll.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar