torsdag 21 februari 2019

Snöstorm

Två lediga dagar hemma efter vår tur till Charleston, barnen har februarilov. Vi var bara hemma och tog det lugnt mestadels av tiden. Jag och Jakob hann med en tur till ett mall och köpte finskor till honom som han skall ha på sin "junior prom" i slutet på mars. Så nu är allt fixat, kostym, skjorta, bälte, slips
( matchande med Olivias klänning) och skor. Nu hoppas vi bara att han kommer att få en oförglömlig kväll med sina vänner.

Igår hade vi Luna här hela dagen. Barnen gick bara i skolan till 12.00 eftersom de hade varnat för en snöstorm och då tar ju skolan och stänger. Och så tänkte jag att det är lättare att ha Luna här hos mig och låta dem leka sig trötta med varandra hon och Harry och bara ta ut dem för att göra sina behov.
Sagt och gjort, snön kom vid 12.00 -12.30 och det snöade tills kl 21 på kvällen då det övergick i regn. Detta väder gjorde naturligtvis att Johans flight blev försenat även denna gång. Istället för att landa kl 14.30 på eftermiddagen så kom han hem kl 01.00 på natten och utan väska. Det var ju bara en direkt flight så det är klart att de hade svårt att hålla reda på väskan. Hahaha. Det verkar ha gått troll i denna resa för Johan.




Så här trött var Harry när Luna åkte hem tio timmar senare.



Jag själv har börjat titta mig om efter jobb.
Har ju insett att dagarna rullar på och i månadsskiftet juni/ juli någongång är det dags för oss att tacka för dessa 5 år vi har fått i detta underbara land och bege oss hem till Svedala igen. Men det är svårt, alltså inte svårt att hitta jobb tror jag utan svårt att veta vad jag vill göra när jag blir stor. Jag är ju inte speciellt kräsen av mig, utan är öppen för det mesta. Kan tänka mig timmar, halvtid, heltid, dagtid och nattid. Bara det är något som jag trivs med. Helst skulle jag vilja jobba med människor jag redan känner och i närheten av där jag bor. Allt för att öka möjligheterna för att Harry inte skall behöva vara ensam så länge. Vi får väl se hur detta nya äventyr utvecklar sig för mig del.
Johan har nog sitt på det torra, han tror han hittat ngt han vill göra på Volvo när han kommer hem. Alva hoppas vi kommer in på någon av de programmen hon har sökt i Göteborg och Jakob är ju till att börja med kvar här tills slutet av augusti.  Allt löser sig! Jag är mer än optimistisk!


Denna vy vaknade jag upp till i morse.
Solen som sakta är på väg upp

Och regnet efter snön har gjort att alla grenar är isbeklädda


kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar