torsdag 27 juli 2017

Vecka 3 i Sverige

Jobbet med huset verkar aldrig ta slut, ännu en tur till tippen och tvättning av garaget på utsidan. Så fint så när det blev vitt igen ;-)
Första turen ut med morfar och mormors lilla eka till Fredagsholmen. Tyvärr blåste det lite för mycket så det blev inget bad för mig denna gång. Inte för Johan, Jakob och Alva heller för den delen. Det var bara Harry som badade eller rättare sagt gled i när han var för nära tångkanten.







Dagens kapten!





Det fiskades...och Harry sprang lös...





Mästerfiskaren!







En fin makrill blev dagens napp!


På eftermiddagen kom Tina och Marcus kom förbi på lite spontant besök, och då fick det bli lite rosé vin och öl på altanen. Marcus hade precis kommit tillbaka från Hong Kong och behövdes hållas uppe lite till, lite lagom jet lagad.

På onsdagen hängde Alva med Clara hela dagen och de hade varit ute med Claras gummibåt hela dagen och haft det hur kul som helst. Ungen skickade en bild på vad de åt till lunch och värsta räkmackan var på bilden. En del lyxar till det så där mitt i veckan. Jakob och Hugo var ute med morfar och mormors eka. På seneftermiddagen och kvällen hängde vi med Per och Pia, de kom som vanligt med båten till Ellös. Först lite skumpa i deras båt och sedan grill uppe hos oss. Hur trevligt som helst.

På torsdagen hade vi Maria och Lasse över på middag. Det är tur att jag är bra med logistiken, jag hade gjort ett mentalt schema i mitt huvud innan vi kom hem till Sverige. Vilka vi ville hinna med att träffa och hur vi skulle kunna få ihop det med dagar och kvällar. Och vi verkar ha fått till det väldigt bra.
Fredagen den 7 juli var det min och Johans 16-åriga bröllopsdag. Så den dagen blev bara vår! Jakob passade på att inga med mormor och morfar och stanna över hos dem. Blev säkert en trevlig kväll för dem med mycket spel och prat. Alva åkte med farfar till Kungälv för att spendera några nätter hos farmor och farfar. Det är ju viktigt att våra föräldrar får lite egen tid med sina barnbarn också och att vi får lite tid tillsammans utan våra barn :-)
Alla vann på detta upplägg!
Jag och Johan åkte ut till Bryggvingen på Lyr där jag hade bokat bord för oss. Ett glas Champagne att börja med och sedan trerätters middag. Hur lyxigt som helst och såååå gott! Har ni aldrig varit där så är detta ett måste!










På lördagen kom några av mina kusiner och deras familjer ut till Ellös så en förmiddagsfika nere hos min mor och far var inbokat. Lite liv i luckan när det är så många småbarn med men så kul att se dem alla. På seneftermiddagen var vi inbjudna till våra vänner Rosie och Stefan och deras barn Oliver och Oscar. Fina vänner som vi blev bekanta med i Belgien och som vi för alltid kommer ha en historia med. Efter en lång och trevlig kväll tillsammans hämtade vi upp Alva hos farmor och farfar för dagen eder på söndagen kom Martin och Melina och deras töser ut till oss för att hänga en heldag. Tyvärr blåste det en hel del så det blev aldrig något bad och krabbfiske med en långpromenad, lunch och fika hanns med.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar