tisdag 1 september 2015

Hundvakt

I fredags kväll kom världens snällaste hund hit till oss, Bailey. Hon skall stanna hos oss i en vecka. Vi skall passa den för en amerikansk familj som vi lärt känna bara de sista veckorna.
Naturligtvis är hon inte lika fin som "vår" Ludde hemma hos mormor och morfar i Sverige men nästan;-)

Bailey, vem skulle inte älska henne?



Helgen har vi spenderat i Succasunna, NJ, ungefär 1 timma syd/väst om var vi bor. Jakob och hans lag Arsenal var med i en cup där både på lördagen och söndagen.

Två matcher på på lördagen som resulterade i vinst med 7-0 i den första matchen och lika 1-1 i match nr 2. Söndagsmatchernas resultat blev vinst 4-3 och förlust 0-1. Så för att precis startat säsongen får man väl vara ganska nöjd med resultaten.

Tillbaka till den lilla dockan som bor hos oss, en keligare hund än henne får man leta efter. Gör absolut inget väsen av sig över huvudtaget. Kommer och ställer sig uppefter ens ben och vill ha lite kel. Ligger bredvid oss i soffan och bara vill bli gosad med, å ja vi tillåter henne att ligga där.
Johan som egentligen inte är en hundälskare har genom Bailey börjat ändra uppfattning, hon beter sig nästan som en katt. Kanske det kan bli en hund i framtiden, man vet aldrig...



Familjen förökade sig igår, Johan var iväg och köpte en bil som han suktat efter i många år...
Jag kan väl tycka att färgen var fin då den var röd. Visst är det en fin bil och jag är glad över att han äntligen tog ett beslut och gjorde slag i saken och köpte den.
Men det är med samma kärlek som jag hade mot båten, bilen är din och jag vill inte befatta mig med den ( kan väl tänka mig att åka med någon gång...)

Johan och Jakob vankar av och an i väntas tider, vi hör mullret komma....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar