torsdag 27 augusti 2015

Distansutbildningar

Alva började med en liten förkylning härom veckan som övergick till Jakob som också blev lite risig.
I natt började jag känna av halsen och en allmän matthet i kroppen. Men jag har varken lust eller tid med att vara dålig så då försöker jag peppa mig själv med att jag mår toppen och jag är stark och frisk. Men ärligt talat så känns kroppen starkare än huvudet och min vilja just nu :-(

Har spenderat em i dag med att försöka installera och registrera oss och försöka få igång "first class" på datorn. Jakob och Alva skall använda programmet till sina studier i svenska som vi skall börja med denna terminen genom Sofia distans i Stockholm.
Kommer säkert gå bra när allt är igång men just nu känns det som om ingenting funkar.....



Våren 2014 innan vi flyttade till USA så läste ju barnen engelska på distans genom Berlitz i Göteborg. Jakobs lärare satt i Sydafrika och Alvas fröken i Portugal. Imponerande hur bra det funkar med dessa datorer och distansutbildningar kors och tvärs över välden.



Fortsättning följer....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar