tisdag 11 juni 2019

Sveriges national dag

Förra veckan hade jag "sista lunchen" med min väninna Carolyn ( hon som älskar mäklaren Fredrik Eklund). Vi kommer säkert hinna träffas några gånger till innan vi drar till Sverige men inte en lunch till. Mkt att prata om, dåtid, nutid och framtid. Hoppas verkligen hon tar mod till sig och kommer och besöker oss iSverige. Egentligen tror jag inte hon kommer för hon är flygrädd men man skall aldrig säga aldrig...

Hade husvisning på tisdagen. Jag och Harry rymde fältet medan vår mäklare visade runt dem i huset. Tror inte hon lyckades den här gången heller. Vi har ett väldigt fint hus i ett mkt fint och bra område med en perfekt tomt i slutet av en vändzon. Men anledningen till att ingen vill köpa huset är att hon begär för mkt pengar och att det är en del uppdatering att göra på huset plus att fixa trädgården. Men, men inte mitt problem.

Lunchade med Agneta en snabbis i onsdags, hade en del att ventilera angående våra flyttar hem till Sverige men även lite planering inför midsommarfirandet.

På torsdagen den 6 juni var det Sveriges nationaldag. Flaggan stod i fönstret för den hade jag lyckats spara från flytten.





Harry längtar till Sverige nu....






I fredags var det lunch med en annan väninna borta i Ridgewood. Lax med någon form av Paella. Riktigt gott! Efter lunchen blev det kaffe och en promenad med Harry som var med.

Johan kom hem från Charlston på kvällen efter att ha varit där sin sista vecka på vvääällldddiiiggttt länge. Sorgligt även för honom. Men jag tror att han kommer att träffa sina arbetskamrater längre fram i levt på ett eller annat sätt.

Många playdates med Harry och hans vänner.

Alltså han bara älskar Latte!





Mys!!

Luna, Latte och Harry



Luna hängde hos oss en dag och då är det skämt att vila i skuggan

Och lekamen samma leksak!!




kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar