tisdag 18 juni 2019

Amerikansk midsommar

 Jag var på min sista lunch med min fina väninnan Aviva förra måndagen. Jag har känt henne sen vi flyttade hit. Hon hjälpa mig att servera lunch på Roberge school. Första skolan som Alva började i när vi flyttade hit. Aviva är från Israel så vi har haft mkt att prata om genom åren då vi är ifrån Europa båda två och har släkt och vänner kvar i våra hemländer.

Var även över hos Agneta för att fira henne då det var hennes födelsedag. Hipp Hipp Hurra!

På tisdagen så hade både Jakob och Alva "finals", så de var bara i skolan de två timmarna det tog att göra proven. Johan hade sin kollega som skall ta över hans tjänst här borta över på middag på kvällen. Är allt lite avundsjuk på henne för deras äventyr börjar nu medans vårt snart är slut. De kommer bo i Charleston ( då Johans avdelning flyttade dit förra sommaren). Jag hade sen veckor tillbaka bokat in att jag skulle möta upp mina väninnor, Heidi, Ada och Francine på middag samma kväll så jag fick avbryta middagen hemma och möta upp mina vänner. Johan och Maria hade ändå så mkt om jobbet att diskutera så det gjorde inget att jag var tvungen att lämna dem.

Heidi, jag, Ada oh Franice!!



Jag var hos tandläkaren på onsdagen och skall dit igen denna veckan.... och jag som hatar att gå till tandläkaren!! På onsdagskvällen hade vi teminens sista styrelsemöte för SWEA och avtackning för mig som slutar som Vice ordförande och för Marit som slutar som sekreterare. Marit flyttar också hem efter 5 år här i NJ, men de skall hem till Skåne. 

På torsdagen var det sista proven för Jakob och Alva. De var hur nöjda som helst men så trötta på skolan när de kom hem.
Jag och Johan mötte upp Kim och Lars på Zozo här i Rivervale på kvällen för lite vin och prat. Så trevligt men så sorgligt. Hoppas verkligen att hon kommer i morgon på min avslutnings FIKA hos Wendy.

PÅ fredagen firade vi MIDSOMMAR med våra amerikanska vänner. Mona höll partyt hemma hos henne eftersom vi inte har tillräckligt med sittplatser...


Shawn och Jakob

Årets midsommarstång!
 ( skall naturligvis användas nästa vecka också på den riktiga midsommaraftonen.) 


Det välde in med vänner till oss vuxna men även barnen vänner. Vi hade en trevlig kväll med sill och potatis men även med grillade hamburgare, kyckling och annan anpassad amerikansk mat...







Jules, Sara och Alva



Intressanta diskussioner


köksförberedelser

Vår tidigare granne Ryan

Vår tidigare granne Gina





Harry hade också en kompis. Oscar!







Jakobs komis Hannah och Hennes mamma Trish



Mkt trevlig kväll! Hade gärna önskat vi kunde fira midsommar med dem igen. De bara älskar att sjunga våra svenska snapssånger och dansa kring midsommarstången. Hahaha

På lördagen åkte vi upp till Woodbury för att göra den "sista" shoppingen. Tror nog det kommer hinnas med några fler turer men kanske inte till Woodbury. På kvällen hade Alva några tjejer över på poolparty medan Jakob åkte och grillade hos Tanner med sina kompisar.





 På söndagen hade vi Unni och Erik och deras barn över på middag. De bor numera i Seoul sen två år tillbaka men vi lärde känna dem här och de är här i NJ denna vecka för att hälsa på sina gamla vänner inkl oss!!

Igår var det min födelsedag! Jepp, nu är jag närmare 50 år än 40 år! Låter lite läskigt, jag känner mig ju fortfarande som 28 år!
Fick skönsång och paket på sängen. Hängde med barnen hela dagen och på kvällen gick vi till mitt favvoställe D'vine för att fira.






Jag tog fisken! Urgott!!


Jakob och Alva tog lobster toast!!






I morse mötte jag upp lite killar från Townhall för att lägga dit vår sten vid four corners. Nu är för alltid förevigade i Rivervale!!








Sista dagen i skolan för barnen, halvdag. Sen är de klara med High school i USA för gott.
Nu väntas det besök av AnneLie och Maria för lite fika.....

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar