måndag 24 juni 2019

FIKA

I onsdags förra veckan började jag dagen med att fixa mitt hår hemma hos Michelle. Harry var med som vanligt och hängde med sina "tjejer".


Dagen till ära startade vi med Mimosa :-)



Harry och Lucy


På eftermiddagen "hostade" min väninnan Wendy ett FIKA party hemma hos sig. Bara för min skull!
Mellan 1-5pm hade hon öppet hus där mina vänner kunde komma förbi på en fika. Hon hade dagen till ära bakat både svenska kanelbullar och en svensk "Fyriskaka" ( äpplekaka). Hon fick för några år sedan en FIKA boka av mig med svenska traditioner och svenska recept. Själv hade jag gjort kolakakor och chokladbollar och hallongrottor.
En mycket lyckade eftermiddag med många kramar och många minnen att prata om. Mkt känslosam stund men samtidigt mkt trevligt eftersom jag har så många fina minnen med dessa underbara vänner.








Fyriskaka... Säjer vi verkligen det?



Systrarna Kim och Monika

Teresa, Joanette och Anastacia

Ada och Michelle

Aviva



Flo

Min fina granne Pam

Hann inte ta så många kort som jag egentligen hoppades på. Men jag tog allt många fina foton i mitt huvud....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar