lördag 4 maj 2019

Yoga i centralpark

Det är mycket som händer just nu. Både positiva och negativa saker. Men allt kommer bli positivt i slutändan, jag tvivlar inte en sekund.
Vi håller på att lösa alla trådar för att kunna flytta hem till Sverige igen. Jakobs försäkring är löst, nu är det bara själva flyttföretaget kvar som skall lösas.

Igår hade jag en toppen dag. Började morgonen med en lång och härligt promenad med Harry. Johan tog min bil till jobbet och Jakob och Alva tog Johans till skolan. Vid 10 tiden blev jag upphämtad av Agneta för vi skulle åka in till stan och var med på yoga i Central park.
Vi klarade oss i från regnet med det var allt bra kyligt när vi började. Men efter 75 minuters yoga var vi så varma och sina att det var riktigt härligt att ligga på sin mattan och baa göra lite avslappning och meditation.



Vår yogalärare



Efter yogan tog vi oss till en supermysig restaurang uppe på typ 83-84th W street. Mokum hette restaurangen, kan verkligen rekommenderas.
Efter lunchen gick vi till ett bageri och köpte med oss lite fika bröd och gick sedan till Agnetas väninna Daniellas studiolägenhet på 80th street. Så mysig liten lägenhet, en liten etta inredd i Italiensk stil. Vill bara ha en likadan :-)

Sen hem för att dusch och göra mig i ordning. För vid 19 tiden var det dags för en middag med våra amerikanska vänner hemma hos Anne och Jim. Så roligt att träffa alla igen, äta och dricka gott och bara ha det kul.



Alex, Johan, Mona, Lisa och Jeff


Mark, Wendy, Jim


Jag och Carolyn!!!



En av efterrätterna, peantbutter cheesecake. Så god!

Och superfina cupcakes.

Mycket trevlig dag med många minnen. Så oerhört tacksam över att vi har fått möjligheten att få uppleva allt detta fantastiska. Yoga i central park med Agneta, fika i en lägenhet inne på Manhattan ( känslan om att det är så här man egentligen drömmer om att bo), och middag med helt underbara amerikanska vänner.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar