lördag 11 maj 2019

SWEA 40 år

I går åkte Johan till Sverige för att jobba en vecka. Han skall träffa sina nya kollegor och hämta ut sin Sverige dator och mobil så allt är klart när vi flyttar hem.
På kvällarna skall han fixa klart allt i huset så det är klart tills städfirman kommer. Ja, jag har beställt städning av huset inför vår hem flytt. Vanligtvis brukar jag göra sommarstädningen själv, dammsuga, damma, torka golv och städa ur huset från spindlar, gråsuggor och dylikt. Många nya husdjur hinner ju flyttar in i huset under 1 år.

I dag ( lördag) skiner solen från en klarblå himmel och det är strax över 20 grader varmt. Perfekt väder då vi idag har firat 40 årsjubileum för SWEA ( Swedish women's educational Association)
Mkt trevlig sillunch med 53 damer i olika åldrar. Temat var vit klädsel!

Välkomnades av svenska flaggor!!

Värdinnan för festen till höger
( hon är t.o.m från Gullholmen)

Jippi! SWEA 40 år



Ordföranden välkomnade alla







Värdinnegåva!






Mkt god mat osm ett svenskt midsommarbord







Mingel mellan lunchen och efterrätten

Svenska flaggor naturligtvis

Då vi var 53 personer som kom blev det bord i många olika rum







Denna utsikt hade jag också velat ha, en golfbana i bakgrunden

Efterrättsbordet





Alla hade sin namnlapp på sig

Jag och Jessika som tar över efter mig som vice ordförande när vi flyttar hem.

Super roligt att hänga med dessa underbara damer. En spridning från typ 25 årsåldern till 85 års åldern. Alla måna om Sverige och svenska traditioner. Många kramar och "på återseende" för vi alla vägrar att säga hejdå. Lite sorgligt att lämna denna skara av människor som varit en del i mitt liv under 5 år. Men sånt är livet, vi visste vad vi gav oss in på när vi flyttade utomlands.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar