fredag 17 maj 2019

Sverigebesök

I söndags hämtade jag upp min väninna Åsa på flygplatsen. Hon stannade hos oss tills i torsdags. Så kul att bara hänga med henne några dagar och återuppleva 26 år gamla minnen. Vi träffades första gången för 26 år sedan då vi båda två vara aupairer på andra sidan Hudson River. Jag bodde först i Hasting on Hudson (NY) i typ tre veckor innan min familj flyttade till Irvington (NY). Åsa bodde i Dobbs Ferry, samhället mittemellan. Vi hade barn i samma ålder så det föll sig ganska naturligt att vi umgicks lite då och då.

I måndags, i ösregn, var vi i alla fall inne i stan och promenerade. Gjorde lite shopping, promenerade ner till gourd zero, Åsa hade inte varit där sedan husen föll. Åt en trevlig lunch på ett av mina favvohak i Soho, Jack's Wife Freda. PÅ eftermiddagen blev det lite shopping hemmavid. Tisdag och vi hade bestämt att åka över till andra sidan och åka förbi våra hus och områden där vi bodde för 26 år sedan. Så kul! Shopping igen på eftermiddagen. Onsdag diverse promenader och shopping... hahaha. Torsdag en promenad nere i Piermont och lite solning på altanen innan jag körde tillbaka henne till flygplatsen igen. Att 4 dagar skall gå så snabbt :-(






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar