tisdag 5 mars 2019

Förkylningstider

I tisdags förra veckan var det årsmöte för SWEA New Jersey. Dagen till ära bjöds det på riktigt ärtsoppa och god svensk grov senap. Till efterrätt SEMLOR!

Johan var ju sjuk för några veckor sedan så förra veckan var det Alvas tur att åka på förkylning. Hon var så vissen att jag fick hämta hem henne från skolan förra onsdagen och så stanna hemma från skolan på torsdagen. Ingen feber direkt men bonnförkyld och ont i huvudet.
Jakob hade sin avslutningsfest med bowlinglaget. Bowlingtränaren Lush, har varit tränare för laget hur länge som helst och gick efter detta år i pension. Och jag lovar hon var säkert bortåt 80 år gammal. Men mycket kunnig och mycket inspirerande och sporrande för ungdomarna.

På onsdagskvällen var jag och Linda och Agneta ute och hade lite tjejkväll med middag på Bacari Grill i Washington Town ship. Riktigt god mat och bra samtal. Ibland är det skönt att träffas bara vi mammor utan barn och våra män.
Jag mötte upp Zilia på IKEA på torsdagsförmiddagen för lite fika och allmänt prat. Plus att jag hade beställt girl scout cookies av hennes dotter som hade kommit.

En snabb vecka där det var isande kallt ute. Jag är så trött på detta väder nu. Vill ha VÅR!!


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar