tisdag 5 mars 2019

Skidåkning i Vermont

På fredagseftermiddagen förra veckan var jag och lämnade av Harry hos Cathy. Han skulle stanna hos henne i två nätter medan resten av familjen åkte upp till Killington, Vermont för lite skidåkning.
På vägen upp stannade vi på en restaurang för att äta lite middag. Och inte vilken restaurang som helst utan samma som vi stannade på förra fredagen när vi skulle upp till Kanada och fixa våra papper. Max London i Saratoga Springs. Johan nappade på en Lobster mac and cheese denna gången också. Och då är frågan, orkade han äta upp denna gång? Nej, naturligtvis inte. Det blev att ta med resterna hem även denna gång. Hahahaha.
Det roliga var att när vi kom in på restaurangen och tjejen tog emot oss, så tittade hon på oss och sa... var inte ni här förra veckan? Och åt lobster mac and cheese? Måste ha gjort någon slags intryck på henne. Bra? Dåligt? Jag tror att det var ett bra intryck för nästan alla servitriser kom förbi och tjingade på oss...

Härlig skidåkning på lördagen med blå himmel och vindstilla och alldeles lagom kallt. Johan som har ont i knät fick klara sig själv under dagen. Med utomhusbad och tanka bilen osv...
Väl hemma från backen blev det skumpa i lägenheten innan vi gjorde oss i ordning för att gå ut.
Var ute på kvällen tillsammans med familjen Sjölander som vi åkt upp med. Halvtaskig service men hyfsat god mat.
Vi hade två lägenheter, en per familj. Och inte vilka som helst. Det var tvåvåningslägenheter med två sovrum, tre badrum, bastu, öppen spis och tre tv apparater.



Utsikten över några av backarna från vår balkong.

Så lycklig kan man vara när man vet att man skall få åka skidor



Jag och Alvis

Jag och Jakoben

Mina "nya" skidglasögon matchar min jacka :)









Skumpa i långkalsongerna....

Johans utomhusbad med tillhörande dryck....

På söndagen var det bara jag och Alva från vår familj som åkte skidor på förmiddagen innan vi var tvungna att åka hemåt igen. Jakob hade åkt på förkylningen så det bara skrek om det och hade ingen ork att stå på skidorna. Vilken tur för mig för då fick killarna städa ur lägenheten och packa ihop allt medan jag fick åka skidor.


Även söndagen bjöd på fint väder





Dessa gondoler är ganska sköna att åka i

Väl hemma igen efter att vi hämtat upp Harry blev Johans flyga till Charleston inställt. Ytterligare en snöstorm skulle börja på söndags seneftermiddagen och hålla på hela natten.


Detta vaknade vi upp till på måndagsmorgonen


Och mycket riktigt det kom så mycket snö att skolorna började 90 minuter senare på måndags morgon. Jag och Johan skottade fram vår garageuppfart så jag kunde köra Alva till skolan. Jakob stannade hemma från skolan igår för att försöka hinna kurera sig någorlunda.
Johan kom sig i väg till Charleston i går kväll, ett dygn senare. Men hann i alla fall ner till de viktigaste mötena. Nu kommer han inte hem förrän på torsdagskvällen om alla går som det skall.

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar