måndag 18 mars 2019

På kurs med kurt....

Förra veckan har cirkulerat kring Johan. Han opererade sitt högerknä på tisdagen, då det uppkommit "lösa delar" i knät som gjorde att han knappt kunde gå. På onsdagen, torsdagen och fredagen jobbade han hemifrån. Inte förrän på fredagsmorgonen skulle han ta av bandaget. Han började sakta med sina övningar redan dagen efter operationen men då knät var lite svullet och han hade väldigt ont var det mest vila som gällde och sakta röra sig i huset med sin käpp.
Medan Johan låg hemma i soffan och jobbade var jag iväg på diverse promenader med hundarna. På fika med några kompisar och på lunch med damerna i fredags. Mitt schema rubbas inte så lätt bara för att det ligger en "sjuk" man hemma i min soffa. Hahahaha.

I Lördags var jag på kurs med Kurt..... Kommer ni ihåg den tv serien på början av 1908-talet. Så kul!
Jag var naturligtvis inte på kurs med Kurt utan med mig själv på "the art of cakes" här i Rivervale. Denna gång skulle jag lära mig att dekorera cupcakes. Så goda och såååå fina. Så på lördagskvällen kom Agneta över på lite fisksoppa med cupcakes till efterrätt.




















Och på söndagen hade vi familjen Asplund här på 11 kaffe med fika av både cupcakes, kladdkaka och semlor. Tror det var väldigt uppskattat. De hade med sig sin fina Cavachon Leo som är 9 månader så Harry hade en lekkamrat.

Idag har jag varit hemma hos Anne-Lie på kaffe och en långpromenad i Ridgewood. Härligt väder och trevligt sällskap.



Från en gata bakom Alle-Lies hus ser man skylinen av Manhattan!






kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar