tisdag 22 januari 2019

Iskalla vindar

Nästan insnöade men inte riktigt. Men det har varit världens värsta storm men iskalla vindar. Så igår fick Harry bara göra sina behov på utsidan av dörren. Inte en enda meter promenerades. Hoppas på lite mer utetid idag även om det fortfarande kommer vara minusgrader. Det blåser i alla fall inte och så är det klarblå himmel.

I natt blev det inte mycket sovande, det gnisslade från trädgrenarna som skrapar våra rutor, taket höll på att blåsa bort..., och det var mer eller mindre fullmåne. Och tankarna bara snurrade när jag la mig. Tror säkert jag var för pigg för att sova då vi sovit ut hela helgen då det varit långhelg. Barnen var lediga från skolan igår då det firades MLK - Martin Luther King här.

Ni skulle varit här nu, det doftar ljuvligt i mitt kök. I ena ugnen står en citronkladdkaka och är inne på sina sista minutrar i ugnen. I den andra ugnen ( ja, jag har två ugnar i mitt kök) står en superfluffig och god vanlijkaka.
Varför bakas det? Jo, för i morgon är det styrelsemöte för SWEA och så efter mötet har vi TACKfest, för alla damer som var med och hjälpte till på vår julfest i slutet av November förra året. Och eftersom jag är med i styrelsen, Vice ordförande ( inte speciellt betungande...), så har vi tagit på oss att fixa lunch med efterrätter till kaffet.
Kommer bli en trevlig förmiddag med förhoppningsvis lika många skratt och bra samtal som vanligt.


Den kommer bli så bra, lite florsocker och citronzest på i morgon så är den klar.

Ha en bra dag!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar