söndag 11 november 2018

Novemberlov

Här i Rivervale har ungdomarna inte en vecka ledigt för sitt höstlov utan bara två dagar, torsdag och fredag. Men allt är bättre än inget. De kommer ju snart vara lediga igen då Thanksgiving är om två veckor.

På torsdagsmorgonen var vi alla tre ute och tog hand om löven igen....Börjar ena tröttna på detta men det är troligtvis bara en helg kvar sen är alla löven borta från träden.
Sen var Jakob ute på lunch med sina vänner medan Alva och jag städade och röjde här hemma.
På kvällen tog jag ut Jakob och Alva på middag för att fira Alvas födelsedag, som blev lite tokig i år. Plus att Alva passade på att shoppa lite för sina presentkort hon fick när hon fyllde. Alla nöjda och glada!

I fredagskväll var jag med min väninna, Zilia, och gjorde lite pyssel. Denna kväll skulle vi göra ljusstakar. Och så roligt det var och så fin den blev. Jag skall använda min till advent för första gången om jag nu kan hålla mig tills dess...


Naturligtvis hade Zilia tagit med lite vin och
snacks för kvällens arbete....








Under produktionens gång...

Jag blev sååå nöjd med min.




Otroligt nöjd med våra ljusstakar och med en mycket trevlig kväll tillsammans.



Igår lördag hade jag bokat in mig på att gå med på en 3 timmars historisk promenad i Rivervale. Med en mycket intressant herre som guide antog vi oss denna promenad. Tre tappra personer var med, det var så kallt att jag höll på att frysa ihjäl. På slutet av promenaden började det t.o.m att yra snö i luften.
Men så mycket jag lärde mig om södra Rivervale. Kommer aldrig se gatorna och husen här i samhället på samma sätt längre då jag fått så mycket information om hur det var förr. Skall gå mellan turen i Rivervale och den Norra delen till våren.


Vår Guide Edmund A. Moderacki med lila ryggsäck.

Den gamla skolklockan som en gång hängde på skolhuset,
finns bevarad utanför Roberge school.



Vi följde hans bok som jag naturligtvis även köpte av honom.
Vi kommer följa den under våren på de andra turerna också.


Sen lagom till 3 kaffet kom Agneta över en stund för att bara prata. Då hon jobbar och jag har fullt upp med mitt på veckorna så hinner vi knappt ses. Och vi har alltid så mycket att ventilera.
Alva hade några tjejkompisar över på middag på kvällen, för att fira lite att hon fyllt 15 år. De hängde hela kvällen och sen stannade hennes Hannah över natten.
Michelle, Hannah mamma, stannade några timmar hos mig och vi drack lite vin och åt en ostbricka. Samma här, vi hinner knappt ses och har ju alltid så mycket att prata om.





Tårta nummer 2


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar