tisdag 12 december 2017

Luciaförberedelser

Ny vecka som varvas med strålande solsken och lite regndroppar. I morse innan mitt och Harrys "jobb" så blev det en promenad med Mona och Latte. Det kommer ju trots allt lite post till vår gamla adress som jag brukar få av Mona lite då och då.


Harry och Latte på morgonpromenad 


Jag och Alva var ute på lite julshopping efter skolan igår. Och så fixade vi ett par vita tights som hon skall ha ner lucianattlinnet i morgon.
Jakob skall ha sin första Bowlingmatch för skollaget idag, skall bli spännande och se hur det gick för honom.
Jag och Johan skall ut med Lars och Kim på lite vinmys i kväll. Skall bli så kul! Det är inte ofta vi fyra umgås utan barn. De har ju trots allt tre tjejer och två av dem är yngre än Alva, så det kanske inte är så lätt att få barnvakt. Våra tonåringar är ju så stora nu så de klarar sig hemma med Harry. Det är faktiskt ganska skönt att börja få sitt liv tillbaka igen. Chansen att få göra saker med bara Johan utan barnen, det är ju trots allt honom jag valt att leva mitt liv med. Barnen är ju en bonus i vårt förhållande som vi har till låna i några år till innan de skall ut i stora vida världen och stå på egna ben. Förhoppningsvis har vi gjort ett bra jobb så de fixar det.



Alva spexar med sitt lucianattlinne...

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar