måndag 4 december 2017

Dogwalker

Torsdagsmorgon och jag och Harry mötte upp Joanette ( från Holland) och hennes Missy på en morgonpromenad. Som resulterade i att vi hamnade i en park där alla släpper sina hundar lösa vi en viss tidpunkt på morgonen. Och just nu kom naturligtvis vi, Harry var i himmelriket.


Att bli jagad är det bästa Harry vet, denna gång av två typ spetsar



Efter en skön och lekfull åkte vi hem till Joanette på lite kaffe, hundarna lekte lite innan de slocknade i formationen "tåg". hahaha



Joanette och jag ;-)
Lagom morgontrötta...

På kvällen var det dags för vår agility kurs igen. Denna gång hinderbana i form av start med tunnel och över tre hinder och tillbaka över tre hinder och över ett plank. Lätt som en plätt tyckte Harry!




På fredagsmorgonen mötte jag upp Carolyn och Wendy med hennes Daryl. Lite morgonskvaller och en skön promenad. 


 Vi hann med lite bus i hundgården också innan det var dags att bege sig till skolan för lite jobb.










Man blir törstig av att busa


På fredagskvällen orkade jag inte laga någon middag så vi åkte alla fyra bort till Della Cucina i Hillsdale. Gott med lite Italiensk pasta!

Lördag förmiddag spenderade jag i ett shoppingmall med Alva och hennes kompis Emma. Johan och Jakob kom också förbi en stund för Jakob skulle köpa en ny skärm till sin dator och så passade vi på att köpa lite jeans till honom. Är ju lite lättare när han är med och provar. Denna kille har vuxit och har nu en storlek längre byxor och samtidigt en storlek smalare runt midjan. Spelar ingen roll hur mycket han äter för jag tror att allt lägger sig på höjden istället för bredden....




 Lugn och skön helg. Lite lövuppsamling igen och Luciaträning hemma hos Agneta på söndagseftermiddagen.

I morse var det dags för en skogspromenad uppe i Rockleigh med Missy och Joanette igen. De får ju springa lösa där också.


Sen vid 10 tiden var det dags för mitt och Harrys första jobb. Vi har nu blivit "dogwalkers" till en liten hundvalp som är 10 veckor och heter Luna. Harry skall ju vara hennes lärare och visa hur man skall sköta sig och jag blir väl den som göder och får plocka upp nr 2 från dem ;-)


Inga problem tyckte Luna, bara att gå bredvid och följa Harry

Vilopaus. När Luna sätter sig, så sätter sig Harry med....



Är ju lite mysigt att få vara nära en valp igen!!

Vid 13 tiden var det dags för dagens pass nr 2. Dags att ge lunch och ta ut hennes igen för lite lek och en promenad.



Sniffar Harry, sniffar jag tänkte Luna!

Min fina Harry!

Det är skönt att vara ute och njuta av solen och alla höstlöv.


Ikväll är det polisskolan för Alva. Harry och jag skall på "small dog social". Det gäller att hålla oss sysselsatta. I morgon är det dags för vårt jobb med Luna igen....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar