onsdag 1 november 2017

Halloween

Årets Halloween blev väldigt lyckat. Strålande solsken och klarblå himmel och lagom kyligt.

Alva och hennes kompisar hade kommit överens om att klä ut sig till militärtjejer medan Jakob var en badvakt, i bad short, badtofflor och livräddningströja.

Alva hade 10 tjejer över efter skolan för lite häng och för att gå runt i vårt område och trick och treata. Jakob hade också 10 kompisar över så hela huset var fullt av ungar. Vi bor ju nu granne med "candy man" som delar ut ca 1600 godispåsar varje år så alla vallfärdar till vår gata så det gällde att vara förberedd.


Alva och Emma

Hannahs lillebror Kyle var så stolt över sitt hår på bröstet. :-)

Harry som Harry Potter med mantel och hatt!

Två av kakorna jag bakade till festen.


Av allt detta godis var det endast 20-25 bitar kvar...


Jag och Harry satt på trappan i över 3 timmar och delade ut godis.

Harry tog sig en tupplur lite då och då....

Happy Halloween!

I början av eftermiddagen.....

Solen börjar gå ner...

Vår förra granne Gina och hennes son Luca kom förbi



Mys!!









Jakob och Shawn i bakgrunden på väg ut igen...


Jakobs kompisar: Olivia, Olivia ( svensk kompis till Sam på besök hos Mona), Hanna
och Sam ( hennes hus vi bodde i när de var i Sverige)





Strax innan det blev mörkt...
Min röda bil i bakgrunden!

Precis innan jag gav upp.
Harry hade då gått in ca 20 minuter tidigare.

Hade några vänner över på kvällen när allt var över. Barnen får ju trots allt bara vara ute till längst 20.00. Skönt att polisen sätter upp sådana regler så man inte behöver hålla på hela natten.


Oscar kom på besök till Harry, de tumlade runt och hade jätteroligt.

Min väninna Louise som sköter om alla målarkurser jag varit på.
För övrigt rätt trött när bilden togs...hahaha


Lyckad eftermiddag/ kväll. Men skönt att dagen är över för denna gång.


kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar