fredag 24 november 2017

Thanksgivning

Veckan började med en promenad med en ny väninna, Joanette från Holland och deras hund Missy 3 år. Missy är en Cavalier King Charles, alltså halva Harry, eftersom han är både Cavalier King Charles och Bichon. De promenerade super fint tillsammans och sedan åkte de med hem till mig på en kopp kaffe och då busade de omkring väldigt mycket. De flyttade hit i augusti och skall stanna minst i 3 år med hennes mans företag. Kul med lite nytt umgänge!



Joanette, Missy och Harry

Samma storlek som Harry


Samma dag men på eftermiddagen var vi ute på promenad med vår förra hyresvärd Mona och hennes hund Latte. Harry och Latte kommer också superbra överens, så bra att hon ville åka med oss hem i bilen :-)





Johan fick lite massage av mig häromdagen då han hade väldigt ont i nacken. Se vem som hoppade upp på bänken och ville vara med. Massage skavfötters vem har varit med om det tidigare. Hahaha




Harry var hos sin groomer i tisdag. Han såg ut som en vildhund innan klippningen. Nu är han så mjuk och fin igen!
Undertiden han var hos sin groomer var jag ute på lunch med Linda ( hon som flyttade hit med sin familj i augusti i år) Lite kul att träffas utan barn, då våra barn har ganska stora parabolöron och gärna vill lyssna på allt man pratar om.




Harry innan klippningen.

Vi gör oss redo för Thanks giving. Kalkonen är inköpt och festen kan börja!
Hattarna jag köpte förra året fick funka i år också. Visst är vi söta ;-) 


Får se om jag får tag i en hatt till Harry också för nästa år....
Man måste bjuda på sig själv!!



Min bordsdekoration

Barnen gick bara i skolan måndag, tisdag och 1/2 onsdag denna vecka. Och det är väldigt skönt då det är mycket mitterminsprov och test nu.  Då är det skönt att slappa med Harry i soffan på kvällarna.


Mys!

Årets kalkon innan den sattes i i ugnen!

Under tiden förberedelserna gjordes för själva Thanksgiving middagen surrade Tv:n i bakgrunden. De sände Macy's parad hela förmiddagen. Vi var ju inne i stan och tittade på den för några år sedan så nu känns det ganska skönt med att bara njuta av spektaklet på avstånd.













I år försökte jag mig på att göra egen Cranberry sås och den blev faktiskt väldigt god och var bus enkel att göra.




Vi lunchtiden åkte jag till flygplatsen för att hämta hem min fina väninnan Fredrika aka Fridde och hennes man Erik. Väl hemma hos oss fick hon allt hjälpa till lite innan middagen sattes på bordet. 




När kvällen kom var de väldigt trötta!! Då är det skönt att bara slappa i soffan lite.


Idag är det "Black Friday" och vad passar inte bättre än att ge sig ut och fightas med alla andra knäppgökar. Varför? Jag som inte ens tycker det är kul att shoppa och definitivt inte när det är mycket människor. Men Fridde och Erik ville bli avsläppta uppe på Woodbury och jag är ju inte den som är är bra på att säga nej. De hade ju trots allt bokat "all inclusive" hos oss ;-)
Upphämtning på flygplatsen, middag på kvällen, nybäddade sängar, en "hotell frukost" på morgonen och sedan skjuts till shoppingcentret. Plus jag ville suga ut varje minut med dem innan vi skulle skiljas åt igen. Alva ville naturligtvis följa med, det kunde ju kanske bli lite shoppat. Undra vem hon är släkt med egentligen. Varken jag eller Johan är storshoppare.



Ett par framför oss i en av affärerna.
 De fyllde två stora resväskor och en liten resväska med kläder bara från denna affär.
Total summa ca 2500 dollar. Som hittat!! Hmmmm

En hel del människor i omlopp

De köar t.o.m för att komma in i butikerna.

Aningen fattigare kom vi hem igen efter 3 timmar. Resten av denna fredag kommer det blir lite julpynt, shhhh säg inget till Johan....
Jakob kommer ha sitt gäng med kompisar över på middag och lite häng i kväll. Hemmagjord pasta och carbonara sås kommer serveras.
Trevlig helg!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar