lördag 17 december 2016

Julfest igen...

Igår hade vi våra amerikanska vänner över på lite traditionsenlig svenskt julfirande, tredje året nu.
Började med glögg både alkoholfri och spetsad! Sen var det lite plockbuffé med alltifrån sill, Jansson, korvar i olika format, gubbröra, laxröra på pepparkaka ( väldigt uppskattade av alla), getost och fikon snittar osv. Mycket gott om jag får säga det själv :-)

Sen var det efterrättsbordet med äggost, cheesecake på lingon och pepparkaka, hemmagjord kola och lakritskola, hemmagjord bounty, rocken roll snittar och tomteskum. Även pepparkakor och mina saffransbullar fanns med. Mycket gott och trevligt sällskap.

En liten julblomma jag fick, visst är den söt!


Så att flaskan inte fryser....hahaha


Rykande åtgång på all mat




Mys framför brasan med lite vin är aldrig fel

Jakob och några av hans vänner vid godisbordet...


Visst är de fina, våra vänner i sina "ugly sweater tröjor"
Minen på pappan är inte illa den heller, hahaha

I morse när vi vaknade och drog upp persienner så hade det snöat...
Johan rymde bort till verkstaden på Volvo för att greja lite med sin bil medan jag och barnen var hemma och förberedde inför kvällens julfest... och så fick vi skotta garageuppfarten. Önskar att den var lite kortare...








Jakob i farten med att skotta

Alva kämpar på hon också..



Och så jag naturligtvis!!

Usch vad lång vår uppfart är...

Nä, nu måste jag fortsätta med kvällens Jansson!

Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar