söndag 6 mars 2016

The Met

Söndag och dags för Jakobs konfirmationsläsning igen...

Johan valde att vara hemma greja och Alva satt barnvakt mellan 14-18. Hon tycker det är kul att tjäna lite egna pengar så hon har något att shoppa för där jag inte kan bestämma vad.

Själv åkte jag in till Manhattan och gick på "The Met - The Metropolitan Museum of Art" med Agneta och hennes dotter. Museet stod med på min "att göra lista" och nu var ett bra tillfälle att gå dit. Jag vet ju att varken Johan eller barnen egentligen ville gå dit så då passade det perfekt att göra det med en väninna.







Efter nästan 3 timmar så kan jag säga att jag var mer än mätt på att se konst av alla de slag. Det var nästan överväldigande, nästan så att luften gick ur en när man hade ilat runt mellan alla olika utställningar och de olika våningarna. Bara byggnaden är helt fantastisk.
Men, men nu är det gjort och jag hade inte velat ha det ogjort för det fanns många fina saker att se på in emellan.


Från den egyptiska delen

Picasso


Nedan är ett ceremoni tak från Nya Guinea. Materialet är barkliknande och de olika stammarna har sin egen "bit med sin logga". Huset har inga väggar förutom när det hålla speciella ritualer utanför. Stort och mäktigt!




Målarkurser för barn. Undra om föräldrarna lämnat in dem och sedan själva gått på brunch...?!?

Monet

Underbara "ljusgårdar" lite här och där.



Trött och lite mör i kroppen och tacksam att jag har tid att smälta alla intryck på. Mycket lärorik och trevlig dag med trevligt sällskap!

kram kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar