söndag 22 februari 2015

VM, Daytona och alla denna snö

VM i skidåkning på förmiddagen, tack SVT play:-) och nu Daytona 500, kan det vara en bättre dag?

Efter all snö som kom i natt så gick vi ut efter frukosten för att försöka skotta lite. Då det över natten övergått till plusgrader var snön super tung. Vilket gjorde att jag åkte iväg och investerade i ytterligare 2 snöskyfflar. Nu finns det en till oss var så ingen kommer numera undan skottningen. Bunkrade med ytterligare salt för i morgon skall det bli minusgrader igen och då lär allt vara fryste till is.

Snöskyfflar och salt!

Det som jag är mest imponerad av här i USA är hur snabbt och snyggt de sköter vägarna. Även om det snöade hysteriskt i natt och det varit plusgrader fr.o.m förmiddagen så lyckas de nästintill alltid hålla vägarna fria från snö. Skottning dygnet runt samt salt gör att vägarna är som sommarvägar även om det är fullt med snö på kanterna. Så hade det inte sett ut i Sverige, tyvärr.... 
Även om vi vet att det alltid kommer mycket snö i Sverige så får jag tyvärr meddela att USA är lite bättre i detta läge. 
Kanske inte om man tänker på naturen, djuren och miljön ( är säkert annat skit i saltet typ tungmetaller??) men om man tänkt på alla trafikanter och människor, JA. 
Behöver aldrig vara rädd när jag kör även om man bara använder sommardäck här, året om.






Det kämpas med snön...

Min fina man!





 När vi andra skottade och Alva tröttnat blev det något annat istället.....



Kroppen börjar rullas...


Och blir större....

Större....

Och ännu större = supertung

Resultatet blev en fin snögubbe:-)

 Kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar