onsdag 21 januari 2015

Lunch med "the ladies"

Idag har jag varit på lunch med "the ladies" mina amerikanska vänner. Så trevliga och roliga att umgås med. Känner mig lyckligt lottad som funnit dem.

Vi hade en väldigt trevlig förmiddag och lunch på Harmony Tea room i Westwood.
Och naturligtvis ingick det att man skulle dricka te:-) , därav namnet...


Alla fick olika koppar ibland matchande ibland inte...


Sen fick man välja bland ca 30 olika tesorter, och varje person fick en egen kanna. Visst var de söta!!
Anne och Louise (omedvetna om att jag fotade...)

Lisa och Carolin

Jag ;-), Wendy och Teresa
Först fick man välja på soppa eller sallad, jag valde en sallad med valnötter och päron och en massa annat gott på. Sen fick man in ett eget tre våningsfat med söta kakor på ovanvåningen, scone (jag valde tranbär) på mellanvåningen och längst ned små smörgåsar med olika pålägg. Kan det bli en bättre lunch? 
eller nyttigare? Ja, säkert men det var väldigt gott!! 
Och det är ju tyvärr inte alla dagar som ser ut så här.....





Nu är det snart dags för Bina ( vår kära extra lärare) att komma hit och hjälpa Jakob och Alva med läxorna sen skall jag och Jakob åka och se om vi kan få tag på en keyboard. Jakob har fått för sig att han vääääldigt gärna vill lära sig spela så varför inte försöka.
Nu är det ju inte riktigt som på min tid när man köpte en bok ( eller gick med i musikskolan) och följde noter och så utan nu finns det "You Tube" för sånt.
Naturligtvis finns det kurser och böcker och noter men det verkar inte var hans väg att lära sig, vi får väl se hur det går med det och om vi får tag på något, fortsättning följer....

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar