tisdag 6 januari 2015

Himmelriket!

Vad hände nu? Det snöar och är minusgrader....
Inte riktigt vad jag vill ha just nu.  Yogan blev inställd idag så då tänkte jag trotsa vädret med en promenad på 1 mil. Man är väl viking och från Sverige. Även om jag var ordentligt klädd så vad min bakdel stelfrusen i flera timmar.

Ni ser att solstolen står redo på altanen, eller rättare sagt har aldrig ställts in;-)

Fick värma mig med en lunch med en väninna i Ho-Ho-kus (eller hokuspokus som jag säger;-) ). Hittade där en antikaffär eller rättare sagt en " Stala bygdegårds loppmarknad" ( för er som vet vad jag pratar om) gånger 10 i storlek. Gissa om jag hamnade i himmelriket!! Så mycket saker att man blev alldeles snurrig, skall åka tillbaka dit på torsdag igen och se om jag kan göra några fynd:-)
Stället var på tre våningar och fullsmockat med grejer, stora som små.








Alva gjorde "pledgen" på hennes skola idag vilket innebär att man i en högtalaranläggning läser upp den amerikanska trohedseden för hela skolan. Denna "pledge" läser barnen med handen över brösten mot den amerikanska flaggan (som finns i alla klassrum) varje morgon innan skoldagen sätts igång.
Något vi bör ta efter i Sverige??? fast i en svensk version??



Precis hemkommen efter en fotbollsmatch med Jakobs lag. 3-3 blev det och Jakob blev lite besviken för han gjorde inget mål idag, det har han gjort på de senaste matcherna. Eftersom han vanligtvis brukar var back men nu under inomhussäsongen verkar han spela forward ( säger jag som är så duktig på fotbollstermer och regler, hahaha ) så då är det kul att se att han får göra lite mål. Men men det kommer fler tillfällen....

En snygg farbror fanns där i alla fall:-) kolla stilen på shortsen och hållningen.




kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar