onsdag 14 januari 2015

Bilkörning på Manhattan

Igår tog jag tjuren vid hornen och bestämde mig för att ta bilen in till Manhattan.
Nu har jag åkt färdigt med buss och tåg i alla fall för ett tag.....

Det är ju egentligen inte svårare att köra i rusningstrafiken inne på Manhattan än att köra i vilken annan storstad som helst. Det gäller bara att ta det försiktigt och köra med trafiken.
Sagt och gjort, jag tog med mig en väninna och slog in på GPS:en vart jag skulle och så var det bara att köra.

Spenderade förmiddagen på Salomon R. Guggenheim museet, imponerande byggnad och fina konstverk. Kommer definitivt att besöka stället igen. Jakob blev lite ledsen över att jag åkt dit utan honom medan jag trodde att jag gjorde honom en tjänst så han slapp besöka fler museum. Men det är klart en sådan cool byggnad bör man besöka, rätt tänkt Jakob:-)

Vissa tavlor fick man visst inte fota, men jag smygfotade lite ändå.....



Foto lånat av deras hemsida

Foto lånat av deras hemsida


Förutom själva slingan så fanns det triangelformade trappor

Denna tavla fick man faktiskt fota, en kinesisk konstnär Wang Jianwei.

Dessa fick man också fota från samma kinesisk konstnär.

Smygfotat lite...

Även här är lite smygfotat...


Själva innetaket fick man fota.




Valsily Kandinsky, Landscape near Murnau with locomotive, 1909

Efter museet intogs en lunch på en indisk restaurang, mycket god mat:-)

Idag är Jakob hemma sjuk med nästan 40 graders feber och ont i kroppen, men vad gör väl det när man precis har fått reda på att en kompis hemifrån bokat en resa hit till oss i sommar. Jakob är överlycklig!!

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar