söndag 7 april 2019

Vingård och kalas

Förra veckan gick i lunchens tecken. På måndagen var Johan hemma och åt lunch med mig. På tisdagen mötte jag upp min israeliska väninna Aviva och åt lunch med henne på Creccos här i Rivervale.
På onsdagen var det en lunchdate med Linda för lite planering inför fredagens vintur. På torsdagen lunchade jag med Mona ( jag blev bjuden för hon tycker jag har hjälp henne så mycket med hennes hund Latte att hon att dåligt samvete...) och på fredagen hade jag en svensk väninna hemma på förmiddagsfika och vi hade så trevligt att jag slängde ihop en omelett till lunch också.

På fredags eftermiddagen samlade vi ihop våra vänner Ola/Agneta och Linda/Andreas. Det var dags för Ola att få sin 50-år present. Började eftermiddagen med en exklusiv vintur på vingården "Brotherhood" typ 50 minuter norr om oss i New York state. Där vår guide tog oss ner i tunnlarna och berättade historien om hur vingården kom till. Detta är en av Amerikas äldsta vingårdar. Från 1839.




















Efter vinprovningen och diverse inköp... så begav vi oss ytterligare 15 minuter norröver där jag reserverat bord på en italiensk restaurang. Cosimo´s. 
God mat, ytterligare lite vin... och fantastisk efterrätt och några timmar senare åkte vi hemåt igenom i världens regnväder.



Ola fick ett ljus och födelsedagssång till sin efterrätt


På lördagsmorgonen, när barnen fortfarande låg och sov, åkte jag och Johan till en italiensk mataffär i Ramsey. Uncle giuseppe´s.  Kom därifrån med en massa gott. Finfint kött, alldeles ljummen och hemmagjord Mozzarella, fantastiska grönsaker och italienska köttbullar. Lördagens lunch blev således italienska köttbullar och deras hemmagjorda färskpasta.
På kvällen hade vi en av Johans arbetskamrater på besök, Linda-Marie. Så då blev det rosé på altan och så grillade vi.
Idag åkte Johan till Charleston igen, vi andra har njutit av fantastiskt varmt och skönt väder. 20 grader varmt och strålande solsken. I morgon sägs det bli ännu bättre..... Inte mig emot.

Jag och Jakob och Harry tog en långpromenad i skogen medan Alva stannade hemma för att sola lite.


Harry bara äskar att springa lös i skogen och
han är så duktig när vi mötte andra hundar och människor.
Han lyssnar och följer mina kommandon perfekt!



Nu är det förberedelser inför morgondagen. Barnen går över sina läxor och jag skall strax köra ett träningspass innan det är dags att börja med middagen.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar