onsdag 17 april 2019

Sverigebesök igen...

Hinner inte med någonting längre ännu det som. Så mycket att göra och planera inför vår hemresa. Förra veckan var jag på lunch med min fina väninna Lousie ( hennes man var en av dem som överlevde 9/11 kraschen) så kul att träffas och pratas vid om vad som händer i våra liv just nu. De är lite i samma sits som oss, barn i samma ålder och har precis skaffat lägenhet fast inne i NY istället för i Göteborg...

Våra vänner Anna och Perra och deras töser var och hälsade på oss två nätter förra veckan. Alltid kul med Sverigebesök. Efter att de varit hos oss, hade de tre nätter inne i NY också för att vara turister. Naturligtvis blev det en hel del shopping och ett diner besök.




Måste bara berätta en rolig sak. Min israeliska väninna hade anmält mig och hennes själv till en blomsterbindningskurs i lördags. Passande bra tyckte jag för jag älskar ju blommor. Det som vi inte hade fattat med denna kurs ( vilket jag efter 5 år här borde fattat.....) var att vasen med buketten blommor som man gjorde på kursen fick man behålla. Nu kommer det roliga..... hahaha blommorna var av plast. Att vi inte höll på att kissa på oss. Vi skrattade så de andra deltagarna undrade vad som var så roligt. Inte kunde vi berätta att det var plastblommorna som gjorde oss fnittriga. För amerikaner är det mer eller mindre alltid plastblommor som gäller.
I alla fall, vi fick lära oss lite om binderi och dylikt.

Aviva min Israeliska väninna

Jepp vi sänkte medelåldern med typ 30 år. Hahaha

På lördagskvällen var jag och Johan ute på middag med våra vänner Wendy och Mark. De är vana att gå ut och äta ( hon lagar inte mat hemma..) men en av våra favvo restauranger hade de inte varit på ännu så dit tog vi dem, Communal Kitchen uppe i Nyack. Denna kväll var det alldeles ljummet ute så hela restaurangens fönsterparti var öppet så det var som att sitta utomhus. Så ljuvligt! Efter middagen fortsatte vi med vin och kaffe och kaka hemma hos dem.

I söndags åkte vi och besökte Filip ( en svensk vän) som pluggar ett år på Lawrenceville high school här i New Jersey. Han visade oss runt på skolan och berättade hur han hade det. Det är en privat "boardingschool" där man har sitt eget rum. Han är den enda svensken som är där. Han fick ett stipendium från Sverige på att vara här i ett år. Endast en svensk blir utvald varje år. Så han var ganska nöjd.










Familjen Windt och Filip!


Igår var flyttfirman här och gjorde bedömningen på hur mkt möbler vi har som skall fraktas hem till Sverige i maj. Ja, det är bara lite mer än en månad kvar tills grejerna skall packas ihop och vi kommer få hyrmöbler de sista tiden. Det tar ju så förbannat lång tid att frakta grejer på sjö ( mellan 6-10 veckor), från USA till Sverige.

I eftermiddags var jag ute med hundarna som vanligt och fick sällskap av min amerikanska väninna Carolyn ( som bara älskar Fredrik Eklund). Jag överraskade henne för några år sedan med en bok skriven av honom och idag fick hon även en rosé vinflaska av mig. Hon är i himmelriket nu och jag tror jag är hennes allra bästa vän. Hahahaha..
Det är sååå kul att göra någon glad. Jag bara älskar att ge bort grejer och att överraska människor. Sådan är jag!







kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar