måndag 1 april 2019

Sverigebesök

Mina vänner AnnaKarin och Fredrika kom och åkte hem igen lika snabbt. Tiden går alltid alldeles för snabbt när man har nära och kära på besök. Men så kul vi har haft och så roligt att få rå om dem lite grann.

På fredagen tog jag dem till Woodbury för lite shopping. Vi hade prickat vädret perfekt för det duggregnade. Och det spelar ju ingen roll när man går i affärer. På kvällen hade jag beställt bord till en av våra favorit restauranger "Communal Kitchen" uppe i Nyack.

Mellan shoppingen och innan vi åkte på restaurang fick vi skålat i lite skumpa.
Och inte vilken som helst,
vår favorit från Jessicas vingård i Champagneområdet i Frankrike.

På lördagen efter en skön frukost och morgonpromenad med Harry åkte vi bussen in till stan. Vi hade planerat att stanna hela dagen och kvällen och då är det ju ganska bra om man slipper köra.

Efter bussen blev det tunnelbana ner til Soho,
 för att spara lite på fötterna.
Vi gick ju trots allt mkt i går på Woodbury.

Först blev det lunch på "Jacks wife" i Soho. Det blev en brunch eller rättare sagt en sen lunch för bussen in till stan var försenad pga av trafiken. Till lunchen startade vi med en Cantaloupe Mimosa och sedan en flaska Rosé. Det är ju trots allt lördag, solen strålar från en klarblå himmel och mina bästisar är här :-)

Bild lånad från Jacks wifes hemsida

Trevliga meddelanden på sockerförpackningarna

Sen blev det lite shopping innan det var dags för ett kaffestopp!
Och sen ytterligare lite shopping innan det var dags för lite Bellini på Cipriani i Soho.

Skål!

Utefter promenaderna i Soho finns ju väldigt fina väggmålningar att titta på. Helt fantastiska skapelser.

Middagen intogs på franska bistron Lucien. Vi var lite sena till vår reserverade tid men fick vänta ytterligare en halvtimma. Undra hur de hade tänkt där? Under tiden vi väntade beställde vi in lite vin och sen fick vi äntligen ett bord och både förrätt och huvudrätt :-)

Kvällen avslutades med en drink uppe på Refinery roof top bar med utsikt över Empire state building.  Sen fick ubern komma och hämta oss och ta oss hem till Rivervale igen.

Söndag och förmiddagskaffe hemma hos Ola och Agneta och en lunch på Creccos innan jag körde dem till flygplatsen igen.

Alva hade haft två kompisar som sov över hos oss mellan fredag och lördag och en fest hemma hos en kille på lördagskvällen och sen hade AnnaBell stannat över hos oss tills på söndagen. Så Alva var mkt nöjd med sin helg.
Jakob och Johan hade röjt i trädgården på lördagen när det var så fint väder och så hade de passat Latte både på lördagen och söndagen då hon också stannade över. Så hela huset var fullt med vänner och djur hela helgen.

Nu är det ny vecka och många minnen som skall smältas och njutas lite extra av när jag ser på mina bilder.