torsdag 18 oktober 2018

Jakob 17 år

Inte nog med att vår Jakob fyllde 17 år, igår den 17 oktober. Han tog då även sitt körkort. Så nu får man väl aldrig ha sin bil ifred längre...


Denna trollunge börjar bli stor!



Alva förväntar sig nog en uppdaterad skjuts framöver....hahaha


Till och med Postnord steppade upp och hann leverera i tid till denna stora dag. En stolt kille med körkortet i högsta hugg och en massa paket som bara väntade på att öppnas. Då han blev upphämtad av körläraren redan 06.15 på morgonen så valde vi att uppvakta honom med paket på eftermiddagen efter skolan istället. Jag och Johan smög dock in redan vid 05.20 och sjöng lite tyst och myste en stund med honom innan det var dags att göra sig i ordning. Johan var tvungen att följa efter i sin bil för att kunna både hämta hem honom efter uppkörningen med även att bevisa att alla Jakobs papper var ok. Det är ju typ "6 points of proof" som du måste visa på att du är du. I Jakobs fall passet, studentintyg från sin high school, sitt kontoutdrag från vår bank och bankkort, sjukförsäkringsintyg och visum papper samt specialintyg genom Johans anställning. Hmmm, att köra själva provet tog 7 minuter på en bana medan allt pappersarbete tog över två timmar. 
Men, men nu är det gjort och han är stolt som en tupp!! och vi med för den delen.

Jag och Johan tog ut honom på lunch innan han vara tvungen att åka tillbaka till skolan. Naturligtvis tog han en bil och jag och Johan fick ta min bil. 







På kvällen efter middagen blev det skönsång igen och tårta med 17 ljus. Han lyckades blåsa ut allihop och vad han önskade sig återstår att se.




Idag den 18 oktober körde han sin syster till skolan, så nu blev jag utan det jobbet också. Börjar ena känna att detta liv här borta passar mig ganska bra. Önskar det hade hållit livet ut.


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar