torsdag 18 oktober 2018

Akvarellkurs

Jag och min väninna Joanette (från Nederländerna) har anmält oss till en kurs i att lära oss måla akvareller
Redan vid första tillfället säger läraren att det är lika bra att börja direkt med att måla av frukter. Hmm, jag som knappt vet hur akvarellfärger beter sig på papper och hur man gör. Men med lite instruktioner från läraren tycker jag nog att vi fick till dem ganska bra. Denna kurs är i första omgången bara tre måndagar så vid nästa tillfälle är det dags för landskap.
Det är tur att man får lite läxor mellan gångerna så man hinner träna lite. Och tur att det finns Youtube så man kan titta på lite filmer och få lite tips.


Alltså, äpplet och päronet uppe i vänster hörn,
 skulle vi göra vid första tillfället.


Efter att aldrig jobbat med akrylfärger,
 tycker jag nog att man kan se att det är frukt i alla fall.
Ser mer ut som e persika och ett päron, hahaha


Joanette till häger i full gång med sin målning

Kvällens resultat och bedömning av läraren.
Min "tavla" är längst ner till vänster.


Vår lärare

Mitt slutresultat efter lärarens kommentarer om vad jag borde förbättra

Vi hann börja på vår läxa inför nästa vecka. Tre päron i olika färger.
Får se vad slutresultatet blir.


Det är roligt att prova på saker man aldrig gjort tidigare. Det är ju det livet är tillför eller?

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar