torsdag 7 juni 2018

Sveriges nationaldag

Igår den 6 juni var det Sveriges nationaldag. Vi gjorde inget speciellt hemma förutom att ta fram svenska flaggan och ställde den på köksön.

Jag bakade en kladdkaka som Johan tog med till jobbet och bjöd sina kollegor på. Barnen hade sina skolor som vanligt och jag hade mina hundpromenader....
På eftermiddagen bakade jag en äpplekaka och en kladdkaka till att ta med på Sweas "sillsexa" som är ett knytkalas där vi firar sommaren. Typ midsommar skulle jag säga fast utan snaps och dans kring midsommarstången :-)





Vi var ett 20-tal svenska damer i blandad ålder som åt och hade det väldigt trevligt under några timmar på kvällen. Vi var hemma i Annas hus som låg långt ute på landet. Så härligt att känna sig nästan som hemma i Sverige, stora ytor och mycket grönt.





Här fanns allt från sill, Jansson, köttbullar, ostar, färskpotatis och annat gott.


Min talltik, som jag njöt!!!

Lite snapsvisor sjöngs även om ingen snaps drack, hahaha











kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar