tisdag 19 juni 2018

Point pleasant beach

Har haft så mycket att göra den sista veckan att jag inte hunnit uppdatera min blogg.
Förra veckan var helt hysterisk, jag hade saker inbokat varenda kväll. Inte för att jag inte gjort roliga saker men ibland blir det bara för mycket. Hinner inte njuta av allt vi gör.

I måndags i förra veckan tog Johan ledigt för Jakob var ledig från skolan. De åkte iväg och åkte lite gokart medan jag fixad mitt hår, det var behövligt för det behövdes bli lite ljusare nu inför sommaren.

På tisdagskvällen hade vi Michelle och Brian med barn ( Kyle och Hannah) här på lite grillkväll. De skämmer ju bort Alva så himla mycket med diverse resor och övernattningar att vi kände att det minsta vi kunde göra var att bjuda hem dem på lite mat och vin. En mycket trevlig kväll!

På onsdagen hade jag en tid bokad hos Jakob och Alvas tandläkare. Jag försökte få en tid hos min tandläkare i Sverige under de 4 veckor jag är hemma i Sverige. Tror ni att jag lyckades? Nä, de var på semester just de veckorna eller så var de inte intresserade av att han mig som kund längre..
I alla fall, jag tycker ju inte om att gå till tandläkaren, antar att det är för att jag inte kan prata när de håller på att greja i min mun. Plus att det låter från alla deras redskap de använder. Och så gör det ont och känns obehagligt. Men jag överlevde!! På kvällen var jag iväg på styrelsemöte med SWEA. Vårt sista innan sommarens uppehåll. Nu är inte nästa förrän i september när alla skolor har börjat. Anna, ordföranden bjöd på middag efter själva mötet och det var ju naturligtvis väldigt uppskattat av oss alla.

På torsdagen var det Jakob sista dag i skolan för detta läsår. Klar med Sophomore year och kan numera titulera sig High School Junior. Nu har han sommarlov tills den 30 augusti. På kvällen var jag hemma hos Michelle på ett "Norwex" party. Ett städ och rengöringsparty där jag naturligtvis fick köpt på mig lite bra ha grejer, både till hushållet men även till Harry.
Alva hade poolparty med sina tjejkompisar på kvällen, de fick lite pizza och snacks och var väldigt nöjda med allt.




Fredag och sprinkelkillen var här och satte igång våra sprinklar. Jag gjorde min sista lunch och glassförsäljning på Holdrum school EVER.  Känns jätte konstigt att jag inte skall vara där längre. Har ju varit där typ två gånger i veckan i 8 terminer ( 4 år). Men nu är middleschool tiden för våra barn över för till hösten börjar Alva också High school!!
Harry var iväg och klippte sina klor och tömde sina "påsar i rumpan" ( tömning av analkötlarna). Små hundar kan ju få lite problem med dem och det märker vi tydligt på Harry när det är dags för tömning för då hoppar han runt på sin rumpa i tid och otid.





Så duktig!

På lördagen tog Mona Harry för vi andra inklusive Per åkte till stranden. denna gång till point pleasant beach. Så skönt att bara hänga där i några timmar och njuta av havet och solen på stranden. Alla badade i havet, t.o.m jag. Det var ruskigt kallt men skönt när det var gjort. På kvällen var vi för sega för att laga middag så vi åkte ner till Westwood till en indisk restaurang. Vi har aldrig varit där förut och blev glatt överraskade allihop. Så gott!



Det spelades en del boll


Det byggdes gropar...







Gropen blev väldigt djup

Det solades

Jag läste...

På söndagen var det dagen D för mig - min födelsedag. Jag fyllde 44 år. Jämnt skulle jag nog vilja säga för dt är delbart med två. Skönsång i sängen med många fina paket på morgonen. Under dagen hängde vi alla fyra inklusive Harry vid poolen. Strålande solsken och varmt så det bara skriker. Dena söndag den 17 juni var även Fars dag här i Amerika vilket gjorde att vi hade köpt lite paket till honom också. Han är ju trots allt en superfar som måste firas. Ett par nemo sockar ( inte att förakta), ett vattenpass och två luftmadrasser i form av en pizza slice och en vattenmelon.
På eftermiddagen kom Agneta och Ola över på lite kaffe och tårta och på kvällen gick vi ut på vår kvarterskrog - Zozo. Nära och bra och gott!!



Harry åkte gärna med på luftmadrasserna. 

Och simmade så fint i poolen. Självmant? Nja!

Tyvärr inte hembakad men ack så god!

Och nyttig, hahaha

Igår "skobbade" Alva från skolan med vår tillåtelse. Hon har inte haft en enda frånvarodag på hela denna terminen och en kompis till Alva hade bjudit med henne och två andra kompisar till Six flags. och inte kan vi säga nej då. Hon kämpar ju på så bra med skolan och tar den på största allvar, så hon var värd att få unna sig en kul dag med sina vänner. De hade haft nästan inget folk där, inga köer utan bara springa från attraktion till attraktion. Jag och Jakob satt fastklistrade framför tvn medan vi åt frukost. Sverige spelade match mot syd Korea och VANN!! Heja Sverige!





kram kram










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar