lördag 9 juni 2018

Min första fotoutställning

och absolut inte min sista!
Så roligt jag har haft, så mycket jag har lärt mig och så många nya människor jag träffat. Känner mig lyckligt lottad som fått denna möjlighet.
Jag har ju alltid fotat mycket men kanske gjort det den lätta vägen med automatinställning. Inte för att det är något fel med det men jag fick trots allt en superfin kamera av mina föräldrar när jag fyllde 40 år. Kameran har super många funktioner men jag har väl egentligen inte tagit mig tid att lära mig dem. Men nu har jag det. Både lärt mig funktionerna och att fota med manuell inställning. Det är inte det lättaste men jag tycker det är kul att kunna säga att det är JAG som tagit kortet och inte min kamera, hahaha.

Igår hade jag alltså min allra första fotoutställning. Och inte var som helst utan på Paterson Museum i Paterson, New Jersey. Bara det är ju hur coolt som helst att ha haft en fotoutställning i USA :-)

Vi var sex stycken personer som ställde ut våra foton, alla med olika tycken och smak. Vi har lärt oss mycket av varandra och naturligtivs mycket från vår lärare Vincent Marchese.
Vernissagen var igår och fotona kommer hänga i själva museet över helgen då de har en "artwalk" i Paterson. Sen på måndag kommer de flyttas och hängas i Museets gallery hela juni ut.






Mina foton!



Dagen till ära hade jag min familj där, Johan, Jakob och Alva. Men även våra vänner Agneta och Ola kom dit samt min väninna Zilia med hennes bror Rene och min holländska väninna Joanette med sina barn och sin amerikanska väninnan Anastasia som jag träffat vid ett flertal tillfällen innan. Så kul att de ville dela denna kväll med mig. De andra deltagarna hade också sina närmaste där för lite mingel och plockmat.












Vincent hade en presentation av museet och om oss elever.

Joanette, Jag och Anastasia

Jag och mina deltagare och vår lärare.



Ezzas foton


Vince foton

Emilses foton

Debs foto av spinntrådarna ovan

Debs foton

Akilahs foton

Akilahs foto av plåtburkar ovan från vårt studiebesök


Lyckad kväll som jag aldrig ville skulle ta slut!

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar