måndag 4 april 2016

Veckan som gått...

Även om det var en hel del inbokat förra vecka så hann jag allt med några spinningpass uppe på gymmet. Är ju sååå skönt när passet väl är över och man får lite ny energi att jobba vidare med. Hann även med lite promenader både själv och med sällskap av min amerikanska väninna Kim:-)

Vädret har varit det senaste snacket här. I tisdags så varnades det för oväder ( lite regn) vilket gjorde att Jakobs fotbollsträning ställdes in. För usch och fy för amerikanska barn att bli lite blöta....
I fredags så var det +28 grader varmt och jag satt i bikini på baksidan och i morse (måndag) så snöade det....Jag tror jag håller på att bli tokig!!

Var med Alva hos doktorn i onsdags, hon hade då klagat på ett kluckande ljud i öronen. Eller rättare sagt att det ploppar när hon sväljer, vilket störde henne och gjorde lite ont då och då. Då vi missade en öroninfektion på henne för några år sedan tänkte jag att det kanske var så även denna gång - en öroninfektion. Men inte, doktorn fann ingen infektion men han trodde att det kanske var allergi.




Frågor ställdes, tror du att du är allergisk? En ganska dum fråga till en 12 åring, eller?!?
Hur skall hon veta det? Jag har då kanske trott att så är fallet, då jag själv är pollenallergiker sedan 1982 ( ja just det innan dinosaurierna hahaha...)
Så hon fick någon slags medicin och information om att ta allergitabletter i några dagar och se om det bli bättre. Och jag tror inte att det har det så vi får väl se om vi får jobba vidare på detta och gå tillbaka till doktorn.

På torsdagen var jag på lunch med några svenskar tjejer, vi hade stämt träff på Garden State Plaza på ett hamburgerställe, "Zinburger Wine and burger bar". Och inte vilka hamburgare som helst, de var sååå goda även om min var lite sting i.




Blanco burger



Jättetrevligt att träffa lite svenskar ibland och utbyta lite information, ge lite tips och hjälpas åt.
Nästa lunch missar jag då vi är i Sverige men den i maj ser jag fram emot.

Lördagen ägnades åt Alvas girlscouts, de hade ett teparty för ledarna och de yngre barnen. Fullt med fika och aktiviteter så som att göra fjärilar av glasspinnar och lite garn, dekorera glasburkar, se vem som kan bygga högst torn av lite inslagna paket osv. Jag och Johan passade på att åka och storhandla, lite skönt att då och då göra det tillsammans. Inte varje dag som man får en stund för bara oss utan barnen.
Natten mellan lördagen och söndagen trodde vi att allt var över, himlen öppnade sig och det åskade och blixtrade så vi trodde nästan vår tid var kommen.... Men vi överlevde och huset också!!!

Söndagen var det konfirmation igen ( bara 1,5 månader kvar själva konfirmationsdagen är den 15 maj), Johan och Jakob passade även på att gå på bilmässan igen. Och jag och Alva fick några kvalitetstimmar med shopping, läxläsning och lunch.

kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar