onsdag 6 april 2016

Checkad och klar!!

Efter mycket om och men har jag det äntligen gjort!!



Har dragit mig för att beställa en tid för Mammografi. Hann inte få min kallelse i Sverige innan vi flyttade ut och har liksom skjutit på det hela tills nu.

Ombytt till en sjukrock i väntan på själva röntgenundersökningen...

Nu är det som sagt gjort och det var inte skönt. Kändes som om, OK nu räcker det med tryck men nejdå då skall det allt tryckas till lite till och ytterligare lite till. Kändes som mina stackars bröst var platta som pannkakor. Två bilder på varje bröst och ca 3 minuter senare var jag klar. Nu är det bara att vänta på svaret, skall få det på fredag sa de. Får väl se om vi skall korka upp en flaska Champagne  att fira med.....?!?

Varför har jag inte gjort detta tidigare? Vad är det att vara rädd för? Smärtan vid själva röntgenundersökningen eller väntan på svaret?  
Visst är det ganska lyxigt som vi har det i Sverige där alla över 40 år blir kallade på denna undersökning helt gratis. Heja Sverige!!


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar