onsdag 6 april 2016

ÄGD

Igår var dagen D som jag så länge sett fram emot. Det var dags att ge sig in till stan och gå på föreställningen ÄGD med inga mindre än Henrik Schyffert och Fredrik Lindström. Efter 5 säsonger i Sverige med sin föreställning, ville de avrunda sin turné med sista tillfället i New York. Vem vill inte det? Vem vill inte kunna säga att man har uppträtt på en scen i New York och ha det på sin CV?
 Ja, nu är ju inte det mina drömmar precis att uppträda eller spela teater eller sjunga eller showa inför andra ;-) Men jag kan tänka mig att om man är inom den branschen så är det säkert urcoolt att ha uppträtt i New York.

Sagt och gjort, dagen till ära skulle jag ge mig på att ta tåget in till stan. Alltså jag älskar att köra bil och gör det mer än gärna och har inte det minsta problem med att köra inne på Manhattan. Men idag var ju tanken att man skulle kunna få ta sig ett glas vin och njuta lite och inte tänka på att man skulle köra hem efter föreställningen. Om jag inte kör så händer det att jag tar bussen in till stan, men då i regel på morgonen eller förmiddagen. Har aldrig hänt att jag skulle åka in på sen eftermiddagen eller kvällen som nu var fallet.
Efter att ha tittat igenom busstidtabellen insåg jag att det inte gick några expressbussar utan bara lokalbussar:-(
Så det blev till att leta fram information om hur man tar tåget in till stan. Med hjälp av min
It-tekniker så fann jag ett tåg och fixade online biljetter och vips gav jag mig ut på nya äventyr.

Väl inne i stan mötte jag upp två väninnor, Zilia och Jenny och tillsammans med dem fick jag en super trevlig kväll, rolig föreställning och lite vin:-)

Kan ju säga som så att det var en kändistät publik som var där på avslutnings föreställningen, Eva Dahlgren, Efva Attling lika snygga som vanligt. Jag såg inte med Timbuktu verkar ha varit där. Vi tyckte oss se Alexander Skarsgård och sist men inte minst vår svenska generalkonsul här i NY, Leif Pagrotsky.


Henrik Schyffert, gissa om han var stolt som en tupp!

En ganska liten teater där Håkan Hellström kommer uppträda på Valborg i år!



När föreställningen närmade sig sitt slut korkade herrarna upp en flaska champagne och skålade med publiken och så knöt de ihop säcken med att två barn kom in som "svampar" och sjöng en sång på svenska. Dessa underbara barn är barn till en av de svenska kvinnorna som jag träffat här. Urduktiga och supervågliga!!



Vandra ensam genom stan mot Penn station och kände bara lycka. Inte nog med en supertrevlig kväll, jag fick visa leg och fick ett band på armen som sa att jag var över 21 år. Känner mig stolt över att de trots allt trodde att jag var 20 år yngre än vad jag är:-) 


Älskar New York!

Bildbevis :-)


En kanonkväll kan inte säga annat. Å ja, jag kom mig hem med tåg och byten och allt.

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar