söndag 6 december 2015

Long Island

Ytterligare en ledig helg....Typiskt säger Jakob för han vet att då drar vi iväg på äventyr.
Men på fredagen skulle granen kläs först. Nu är det ju så att vi befinner oss här i USA och då är det många som har plastgranar, inte våran grej egentligen men eftersom vi ändå inte skall vara hemma på jul så är det ju ganska praktiskt med plastgran. Årets julgran har fått lite ny dekoration i alla fall.


Årets julgran!


Eiffeltornet..



Varför inte en diskokula?

En ren med en spegel i magen....




Denna helg blev det Long Island, ett riktigt bra val av årstid för vi fick nästan hela ön för oss själva.
Första stoppet blev South Hampton, där vi tog en lunch på en trevlig sportsbar. Jag kan väl villigt erkänna att jag var lite skeptisk till att gå in där för det såg inte så mysigt ut på utsidan men jätte härlig atmosfär på insidan.










De hade alla priserna från de lokala laget här.



Efter lunchen drog vi vidare österut. Det var dags att se havet...... Som vi längtat och längtar varje dag efter att se havet. Denna dag var det väldigt vackert väder, strålande sol och vindstilla.


Hav i sikte.....





Undra om man är så här ensam här på sommaren också?

Som tur var, så var vi inte helt ensamma. Någon snäll kille hjälpte oss föreviga stunden!


Det är skönt att komma ur bilen och få greja en stund.


 Stranden vi hamnade på var tydligen ett tillhåll för surfare. Men det var inte tillräckligt med vågor idag så de fick hjälpa till med paddel för att få fart.






Målet med dagen var att se Montauk Point lighthouse, den äldsta fyren i delstaten New York. Fyren är från 1796 och fungerar fortfarande.





Om man inte ser tillräckligt bra så fanns det en kikare man kunde använda :-)



Även här fanns det tid för lite strandhäng och lite kast med sten



Jag och mina underbara barn!

Ganska dramatiska klippor ner till stranden vid fyren.



Tornbyggning




Innan kvällen kom så passerade vi förbi en väldigt speciell strand, denna strand befann jag mig på för 21 år sedan. Stranden ligger utanför Sag Harbour och det var i där som min värdfamilj hade sin sommarstuga. Tyvärr var det aningens för mörkt för att fota men en trevlig solnedgång är aldrig fel.

Denna parkering åkte jag rollerblades på....

Kan det bli vackrare?


Underbar dag som slutade med restaurangbesök och hotellövernattning i Riverhead. Jag och Johan passade på att ta hummer dagen till ära. Supergod!



Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar