fredag 11 december 2015

Christmas Ornament Party

Igår kväll hade jag en liten tillställning hemma hos mig. Johan och barnen rymde fältet under tiden, de valde att åka på bio istället.
Jag hade bjudit in 23 personer, 22 stycken var amerikaner och en var svensk, på ett julparty där vi skulle byta julgransdekorationer med varandra. Eller rättare sagt leka presentleken där man kunde "stjäla" andras paket istället för att välja en egen från under julgranen.

Hela dagen höll jag på att laga mat och baka. Det bjöds på svensk Glögg spetsad med lite vodka :-), laxrullar i tunnbröd, köttbullesnittar, toast Skagen, tonfiskröra, chevresnittar och ostpaj plus en väldans massa julgodis och kakor.

En super lyckad kväll med många goa skratt. En del kvinnor var fruar till några av Johans kollegor, en del var väninnor till Marianne min amerikanska väninna samt mina "vanliga" damer som jag umgås med.


Början på mina laxrullar

Chevresnittar i produktion..

En variant på kanelbullar fast med saffran och mandelmassa.


Lite av kakorna och julgodiset


Jag och alla Volvo fruar. Dagen till ära hade jag fått ett par renhorn att ha på huvudet.





Alla hade med sig en inslagen julgransdekoration, de blev en del...




På jakt för att "stjäla"

Lite av pyntet som vi satt upp, en blandning av amerikanskt julpynt och svenskt!


Vår uppblåsbara tomte stod på altanen och såg fin ut.  Den lyser när det är mörkt ute.

Nejlikor i apelsin är ju bara ett måste som pynt

Min bonad som jag ärvt av min farfar, bara ett måste på jul!

Julpost bonaden där alla julkort skall samlas...

Amaryllis är också ett måste på jul

Julkänslan börjar infinna sig. Spelade julmusik i bakgrunden och bara njöt av att ha alla nyfunna vänner runt omkring mig!

kram kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar