tisdag 16 juni 2015

Stranden, Scoutuppgradering och kiropraktor

Igår, söndag tog vi bilarna ner till new Jersey shore närmare bestämt till Point Pleasant Beach. Dt blev både sandslottsbyggande, surfning på vågorna dvs bad i havet ( men inte för mig och Elisabeth vi fegade ur även om det var 20 grader varmt), solning så mkt så vi fick nästan mer än nog.....

En toppendag på stranden, mkt folk att titta på och så sköna havsbrisar som svalkade ner lite i denna 35 gradiga värme.


Solparasoller och lifeguards :-)

Det byggdes sandslott...

Det badades...

Och badades mera....

Och de kom ganska stora vågor


Och det surfades..


Surfkille!!

Räknades antal bollar på strandtennisracket

Yogades

Fina Lilly och Alvis

Lilly var duktig med bollen hon också

Snygga brudar!

Lilly var med och hoppade i vågorna


Jonathan också!


Måndag 15 juni
Idag har jag varit på mitt andra besök hos en kiropraktor (var där första gången i torsdags den 1 juni).

Har nämligen haft lite ont i höfterna och i ländryggen de senaste dagarna eller rättare sagt veckorna eller var det t.o.m månaderna. Jag är lite enveten och har nog trott att mkt träning och rörelse samt stretching skulle hjälpa men när jag var där visade det sig att min höft var lite tvistade åt höger håll och när hon berättade det så kände jag det också.
Att man skall var så dum och vänta så länge innan man tar tag  i saker och ting.
Så med lite vibrationer för att mjuka upp höfterna och lite knäckningar i ryggen både här och där har jag de senaste dagarna sovit som en prinsessa:-)

Scoutcermoni under kvällen på Pascack Valley High School in Hillsdale. Det var avslutning och uppgradering från för Alvas del Junior till Cadette. Alva är med i trupp 4179.

Flaggbärarna

Trupp 4179



Alvas "övergång" från Junior till Kadett.

Diplom och scoutmärkets har nu fåtts

Alva och Jakob räknar ner dagarna tills vi landar i Sverige och det är nu 9 dagar kvar!!



kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar