tisdag 3 november 2015

Halloween och Choklad!!

Vi överlevde Halloween firandet även om det var helt galet. Alva vara ute och "trick or treatade" med sina kompisar från 13 tiden och ända fram till kvällen.

Alva i rosa kjol...


Polisen i Rivervale hade satt ett stopp på allt spring i samhället genom att sätta en sluttid på hela firandet. Efter kl 20.00 på kvällen var det förbjudet att gårunt utklädd och trick or treata, om polisen såg några ungdomar eller barn efter det så plockades de in till polisstationen och föräldrarna fick komma och lösa ut sina barn.


Jakob hade fotbollsmatch på eftermiddagen (vinst 3-2)




Så han mötte upp sina kompisar vid 18 tiden och var runt i samhället tills 20 då vi alla, inkl jag och Johan möttes upp hos ett par vänner till oss.


Är det blåtiror vi har? Det märks att jag inte är Makeup artist.
Och Alva kunde inte hjälpa oss för hon var iväg....


Mr Dracula


HÖST och HALLOWEEN!


Samtidigt som allt detta pågick fick vi besök av 4 belgare som skall stanna hos oss tills på lördag. Och jag och Johan skulle komma utklädda till våra vänner vid 20 tiden för att se lite Baseball och dricka lite vin:-)
Så man kan ju lätt säga att denna dag var lite hektisk.


Choklad
Söndagen var det dags för konfirmation igen, börjar nästan bli lite tjatigt....
Undertiden bestämde jag, Johan och Alva oss för att ta oss ner till Max Brenner som är en chokladrestaurang.Om du älskar choklad som vi gör så är detta ett måste!!
Eftersom vi redan hade ätit lunch innan vi åkte in tills stan så fick det lite efterrätt på Max Brenner denna gång.




Choklad i rör i taken?!?


Förväntansfull!!


Johans efterrätt!

Min efterrätt, lite mkt grädde... men så god!

Alvas glass med dipp!

Alvas varma choklad med marshmallows!

Min kaffe med choklad...

Flat iron i solnedgång

Två socker stinna blondiner!!

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar