måndag 8 december 2014

Mozart to Monet - målarkurs

Torsdagen den 4 december

Ja, då hade jag visst anmält mig till en musikafton med måleri. Hmm, hur hände detta???
Klassisk musik!?! Måleri?!? Jag?!?

Det visade sig att det blev en supertrevlig kväll, 25 stycken kvinnor i blandad ålder, mycket fin musik, och jag fick ju trots allt till en liten tavla också. Kan ju säga som så att den kommer bli värd mycket pengar i framtiden, tror ni inte det???

Det bästa var att man hade en tavla att följa, och själva processen visades också:-)




Först skulle vi måla tavlan blå...., det var ju inget svårt...

Sen skulle vi få till en bakgrundssol, lite knepigare men tycker jag lyckades

Sen var det själva stammen med lite skugga, det var här hmmm började...

Men slutresultatet blev ju inte så pjoskigt i alla fall, signerad och klar!

Inspirationstavlan av konstnären, Sean Smith

Vi skulle alla ta med favoritreceptet och smakprov på vår bästa förrätt vilket naturligtvis fick blir en av våra svenskaste förrätter, Toast Skagen. De gick åt som smör.....

Visst blev de fina? De smakade som riktiga Toast Skagen!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar