onsdag 17 december 2014

Håller jag på att bli gammal?

Då var det, det där med att jag återigen hade lyckats anmäla mig till en målarkurs med skön musik. Att jag bara lyckas... hmmm.

Igår var det fokusering på en blomma och kan ju känna att det är ganska skönt att det är förvalt vad man skall göra så man slipper slösa bort en massa tid på att försöka komma på något.

Så här skulle tavlan bli... konstnär Sean Smith

Tappra deltagare som väntar på instruktioner


Först skulle vi måla med blyerts, inte särskilt svårt...

Sen skulle man få till mittdelen av blomman, hmmm

Forma själva bladen på blomman...

Lägga till färg på bladen med lite ljusare nyanser på ena sidan..

Seans målning undertiden kursen pågick


Mitt slutresultat :-)
Ser fram emot fortsatta kurser nästa år... (har man blivit gammal när man känner att detta med målning och klassisk musik är bra för själen? )

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar