lördag 11 oktober 2014

Hektisk vecka

Denna vecka har innehållit mycket, en lång och härlig promenad i Piermount med K. Skönt att promenera på andra områden ibland.





Poolen har stängts för denna säsong:-(

Såg en liten rolig sak i början på veckan, någon mysko försäljning i denna frisörsalong?? ;-)



Var i torsdags på en föreläsning, i Town hall här i Rivervale, för att kunna hjälpa till med maten i barnens skolor. Föreläsningen slutade med ett skriftligt prov på 5 stycken A4 papper. Men jag lyckades och blev godkänd. Så nu har jag ett - food certificate :-)
Men det som jag tyckte var roligast var att de hade satt ihop alla stolar, var de rädda för att de skulle bli stulna ur deras kommunhus/ rättssal/ town hall???



Ett fönsterföretag var här och skulle byta ut mittrutan i vardagsrummet som en av killarna som sköter trädgården hade "skjutit" sönder med sin kantskärningsmaskin. 
Jössös vad det small i rutan när stenskottet kom....
Naturligtvis var rutan för liten när de väl hade byggt ställningen och börjat skruv ut rutan. Så det blir till att komma tillbaka i nästa vecka igen....





Företaget som stänger av sprinkersystemet ute på gräsmattorna har varit här och stängt av det och tömt slangarna. Så nu känns det nästan som om hösten och vintern är i närheten....





Jakob och Johan är i väg på fotbollscup denna helg så jag och Alva har en tjejhelg. Varit och shoppat och lunchat för förmiddagen och nu är Alva på SPA kalas hos en kompis. Lite annorlunda upplägg än vad vi är vana vid i Sverige. Men jag antar att hon kommer att få en toppenkväll. Så nu har jag några timmar för mig själv, skall nog ge mig ut på en lång promenad.


20 tjejer var inbjudna på 2 timmars SPA för naglar och ansikte och sedan två timmar  kalas med  lite mat och  efterrätt så totalt 4 timmar :-)


kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar