tisdag 18 november 2014

Öppet hus på skolorna och finbesök från Norge:-)

Tisdagen den 11 november

På morgonen var det öppet hus på barnens skolor igen. Johan var ledig idag för det firas "veteran day" här, men det var inte alla företag som hade stängt, skolorna var igång som vanligt.

När vi var i Alvas klass så höll det på med en matte poängpromenad i klassrummet. De skulle lösa olika tal och sedan leta upp svaret på ett annat papper och lösa nedan fråga för att få ytterligare ett svar osv...
Men när vi satt där i bakdelen av Alvas klassrummet efter att vi naturligtvis lämnat våra körkort till polisen som stod i entrén och bevakade att rätt personer (endast föräldrarna) kom in på skolan och då på utsatt tid mellan 09.30-11.00 med max 20 minuter i barnen klassrum snällt sittande på en stol och kolla, inte agera och prata så man störde undervisningen, så slog det mig att barnes bänkar är för små i förhållande till antal böcker se under nedan stol....




I Jakobs skola var det samma regler som gällde, sitta längst bak och vara tysta. (Och naturligtvis får man inte fotografera, tänker dock att det gäller nog inte mig och så smyg tog jag foton ändå ;-) )
När vi var där hade de också matte. Jakob fick gå fram till tavlan och visa en uträkning och han fick rätt på talet, vilket värmer hans mors hjärta.


På eftermiddagen var jag på Newark flygplats och hämtade min kusin Ida och hennes 8 månaders son Emil, de skall stanna i 9 dagar.  Kan ju säga som så att efter både en och två turer runt själva upphämtningsstället så kan jag flygplatsen utan och innan nu. Det var inte det lättaste att följa skyltar samtidigt som tempot med alla bilar och taxibilar var hur högt som helst. Men jag lyckades och de är i säkert förvar hos oss i River Vale nu.

kram kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar