måndag 24 november 2014

Födelsedagskalas och tjuvstart på julpynt

Lördagen den 22 november

Amerikanerna kommer att tro att det är något typiskt svenskt att ge bort godiskaktusar på födelsedagarna, här kommer Hopes som hon fick av Jakob i lördags. 
Jakob var bjuden på ytterligare ett kalas denna gång även inkl bio. Det blev en sen kväll, satt uppe och väntade på honom tills midnatt, verkar som om det är nu denna fas i livet börjar. Att sitta uppe sent även om man är så trött att man bara vill gå och lägga sig....




Alva var också på födelsedagskalas i lördags, klättring och skattjakt på ett "mall" och övernattning hos Jules som fyllde år ingick. 
Så jag och Johan fick lite egen tid, vad passade inte bättre än en bio - Fury med Brad Pitt. Inte riktigt mitt val av film även och mina ögon kunde vila på Brad under tiden....

Ännu en tomte som kan tänkas, mustasch tomten;-)


Även solen har sina mörka fläckar så även jag. Jag har tjuvstartat med lite pyntning inför advent och jul. Men eftersom vi inte har några gatlyktor i detta land så är det så satans mörkt ute.
Men denna svenska fina stjärna lyser upp perfekt i mörkret.


Får väl se vad grannarna tycker om detta.... Vänta bara till adventsljusstakarna kommer upp. Då tror de väl att vi är judar, hahaha

Även baksidan fick lite ljus, syns inte men i riktigt amerikansk anda är det naturligtvis olikfärgade lampor, dock inte blinkande där gick min gräns.... 

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar